Wat gaat er door een mensch hene, wanneer hij te horen heeft gekregen dat hij een kwaadaardig gezwel in de hersenen heeft? Nou... best veul.


Welkom bij mijn online dagboek: over-leven met een anaplastisch astrocytoom. ZOLANG IK BLOG, BEN IK ER TENMINSTE NOG!

18 augustus 2006

Weer wijzer

Het UMCU afdeling radiotherapie belde net. 29 Augustus wordt weer een MRI gemaakt (gisteren werd nog een CT Scan gemaakt) en de daadwerkelijke bestralingen beginnen 7 September. Gisteren is ook een masker gemaakt van mijn hoofd, zoals ik al dacht. Dokters Bunt en van Es vertelden beiden dat zo'n MRI goed wordt bekeken en aangekleurd om te kijken hoeveel straling nodig is en de precieze locatie e.d. Met behulp van het masker wordt het hele bestralingsproces nog eenvoudiger. Ik krijg trouwens elke werkdag op 2 plaatsen elk 1 minuut bestraling. Maar dan wel 30 keer in totaal, dus 30 dagen op en neer reizen ! Dr. van Es had het over kaalheid gisteren en over cognitieve effecten van de straling: ik zal wat suffiger en slomer worden, vooral tegen het einde van de cyclus. Nou ja, ik weet waar ik het voor doe en als het goed is, is dat niet blijvend.
Toch denk ik al de hele ochtend: God O God waar heb ik dit aan verdiend?! Een volkomen overbodige vraag, want het is gewoon pure PECH!!

Edit 17:06
"Als ik de deur open voor het ervaren van mijn emoties,open ik mijn deur voor geluk."

Nou, ik ervaar de laatste tijd zoveel, er staat vast een intens gelukkige tijd te wachten ;-)

7 opmerkingen:

Anoniem zei

Hey Davy,zoiets verdien je niet jongen,niemand trouwens,echt je hebt niks "verkeerd" gedaan.
Dikke kus, Karin

Anoniem zei

Het is raar verdeeld in de wereld en als er een god is, dan zal er wel overal een bedoeling voor zijn, maar snappen doe ik het niet!

Post is ontvangen :)

Toos

Anoniem zei

Weten is één
Echt beseffen is twee
Accepteren is drie
...Maar dat doe ik nie

Ik wordt boos en voel me machteloos als ik bedenk dat dit jou treft. Deze wereld is niet eerlijk of rechtvaardig – dat weet ik, maar toch. Beseffen kost tijd. Ook voor mij. Maar dat zal wel komen.

“Accepteren” is zo'n beladen term. Hoe kun je nou iets accepteren dat rot en onrechtvaardig is? Ik kom in mijn leven ook vaak niet verder dan er maar het beste van maken.

En (tegen beter weten in soms) koester ik toch hoop. Wat je zegt fuck statisticks. Laat jij nu net tot die paar procent horen... Of laat ze in de tussentijd met iets werkzaams op de proppen komen hoop ik dan.

Liefs, Taco

Anoniem zei

Hope knowing that you're thought of,
in a very special way,
will add an extra little bit
of sunshine to your day.

Anoniem zei

Nog ff een vraagje:
Een Ct-scan, waarvoor is dat (wat zien ze daar op)?

Davy zei

Kijk ook hier eens ELA: http://nl.wikipedia.org/wiki/CT-scan
IK neem aan dat ze met verschillende methoden zo goed mogelijk willen zien welke plekken in de gaten moeten worden gehouden.

Anoniem zei

zijn er nog meer plaatsen waar de tumor zich bevindt omdat er twee plekjes bestraald moeten wordenOf bidden helpt weten we niet maar wij doen dit elke dag voor jou knuffels han en john