Wat gaat er door een mensch hene, wanneer hij te horen heeft gekregen dat hij een kwaadaardig gezwel in de hersenen heeft? Nou... best veul.


Welkom bij mijn online dagboek: over-leven met een anaplastisch astrocytoom. ZOLANG IK BLOG, BEN IK ER TENMINSTE NOG!

25 augustus 2006

The day after

Gisteren gesprek gehad in het AZU. Niet veel wijzer geworden maar wel wat :-) En ze hadden sowieso 2 buisjes bloed van me nodig en ik was er dan toch :-) Ik krijg een chemo dosering van 160 milligram per dag in de 6 weekse kuur. Elke dag ook een antimisselijkheidpil en 3x per week een antibioticum (want mijn witte bloedlichaampjes worden minder talrijk door de chemo....). Ik heb berekend wat dat de zorgverzekeraar gaat kosten en dat is voor 45 dagen aan medicatie exclusief straling een slordige 9 DUIZEND euro (=wow). Tel daarbij op een week volpension in het ziekenhuis, en een operatie van xx euri (ik las op een Amerikaanse site dat zo'n operatie tussen de $30,000 en $40,000 kost!). DSW wil me nu vast dood hebben, lol. Maar goed, laat hen eerst maar eens de machtiging sturen voor ziekenvervoer, zodat ik in stijl met de taxi naar de bestralingen kan :-).

Gisteren was het heerlijk weer en Sjaak en ik hebben genoten van de rondvaart inclusief info van de kapitein door de Utrechtse grachten. Na een uurtje hebben we nog even gewinkeld en zijn toen naar het centraal station gelopen (goe van mij hee>?). Zo kreeg zijn verjaardag toch nog een feestelijk tintje.

"IS MIJN GEVEN EN ONTVANGEN IN BALANS? HET IS NET ZO BELANGRIJK OM TE ONTVANGEN ALS TE GEVEN"
Sjaak heeft me juist leren geven terwijl ik vroeger alleen een hebberig en verwend kreng was :-)

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Waauw, je bent aardig op weg om een man van zes miljoen te worden. Dat wij zo'n duur iemand kennen, wij voelen ons hier maar goedkoop bij!
Groetjes, Han en John

Anoniem zei

hey davy ,

ik heb gehoord dat mijn kaartje is gevallen in je brievenbus .
ik hoop dat je het leuk vond , mar van karin , zei van wel . ik kom je effe een fijn weekend wensen , en hou de moed er in he . jaah jongen als ze kunnen plukken , doen ze het maar al te graag .

liefs paultje xxx

Anoniem zei

Boem! Dat was het kaartje dat viel in je brievenbus ;-)

Anoniem zei

Haai Davy,we moeten maar een beetje zuinig zijn op zo'n dure jongen als jij! ;-)
Maar ja, met een hartje van goud erin kan het ook niet anders!
X je, Karin