Wat gaat er door een mensch hene, wanneer hij te horen heeft gekregen dat hij een kwaadaardig gezwel in de hersenen heeft? Nou... best veul.


Welkom bij mijn online dagboek: over-leven met een anaplastisch astrocytoom. ZOLANG IK BLOG, BEN IK ER TENMINSTE NOG!

20 augustus 2006

Op naar 7/9/2006

Gisteren was Nicolien gezellig op bezoek, met haar ouders. Ria, de moeder, kampt alweer 5 jaar tegen kanker, non-hodgekin. Ria, ik heb bewondering voor je! Gisteren ook het behandelplan doorgenomen van het 6-weken-traject dat 7 september van start gaat. Ik werd er niet bepaald vrolijk van. Een uur voor de chemopil een anti-misselijkheidmiddel innemen. Dan niks eten, dan de Temodal en een uur erna ook niks eten. Het best is wanneer dan de bestraling volgt, dus een uur na de chemo(Temodal).

IK ben nu officieel lid van vereniging Cerebraal
2 September is er een bijeenkomst in Maarn van de werkgroep Hersentumoren, maar dat is wat kort dag. 25 November is er weer een, en dat lijkt haalbaarder. Easy does it! Ik wil zoveel mogelijk informatie voorhanden hebben en als ik er behoefte aan krijg, wil ik ook via Cerebraal met lotgenootjes overleggen en brainstormen.

Donderdag is SJaak jarig, maar dan gaan we ook naar Caroline van Eck, verpleegkundige in het AZU. Rare dagen tegenwoordig... en dan ik 19 september 36 jaartjes oud :-) Hoera !(x3)

Ik wil aandacht vragen voor twee sites: een enorm indrukwekkend verhaal van en over Pascal Smits, die helaas in 2002 gestorven is. De andere gaat over Erik Bontenbal, die meer geluk lijkt te hebben.

"IK ONTDEK DAT HOE MEER IK MIJZELF UIT VRIJE WIL GEEF,
DES TE MEER MIJ GEGEVEN WORDT OM TE GEVEN."

Maar ik zal me nooit volledig geven aan ziekte en dood. Ik geef mijn lijf over aan de goede zorgen van het AZU, maar het blijft van mij! :-) Als mijn lichaam nog lang 'goed blijft' kan ik meer geven aan de mensen om me heen, dus daar vertrouwen we maar op.

5 opmerkingen:

Anoniem zei

Ja, indrukwekkende site's.
Ik had die van Pascal 2 weken geleden gevonden en gelezen... moeilijk hoor. Er staan zoveel verhalen op internet, dan besef je eigenlijk pas echt dat er best veel mensen erg ziek zijn en dan zie je ook het hele plaatje. Cijfers maken wel indruk, maar de persoonlijke verhalen raken je echt.

XXX

Anoniem zei

Ja het was gezellig he? Deed me goed jou en Sjaak te zien.
Ik zal die sites eens gaan bezoeken.

Liefs en dikke smakkerd van Nicolien

Anoniem zei

Hai Davy, ik ben ook behoorlijk onder de indruk van Pascal zijn verhaal,heb ook wat traantjes vergoten. Moeilijk joh! Indrukwekkend. Het andere verhaal is dan weer postief he!
Knuf, Karin

Anoniem zei

hoi davy
ik wil jou heel veel sterkte toewensen en hou deze site in de gaten en anders hoor ik het wel van nicolien

groetjes en een dikke knuffel wendy

Anoniem zei

hey davy ,

karin mailde ,en je vroeg alles over mijn , hahahaha geeft niks hoor . ik leef echt met je mee , helaas ik heb het verhaal nog niet gelezen . maar ik doe het wel .
davy blijf knokken , jongen ......
ik weet niet goed wat ik moet zeggen maar weet dat ik ik aan je denk , ik vraag veel aan karin hoe is het met je ? dikke knuff van paultje