Wat gaat er door een mensch hene, wanneer hij te horen heeft gekregen dat hij een kwaadaardig gezwel in de hersenen heeft? Nou... best veul.


Welkom bij mijn online dagboek: over-leven met een anaplastisch astrocytoom. ZOLANG IK BLOG, BEN IK ER TENMINSTE NOG!

02 augustus 2006

Afdeling D3 Oost, kamer 10......

Zo, hij is er. Z'n nieuwe, tijdelijke adres is bekend. Afdeling D3 Oost, kamer 10. In gezelschap van 2 vrouwen, het vierde bed is nog leeg. Het is een hoekkamer, het uitzocht is mooi en kijkt niet uit op beton of zo.

Vanmorgen om 8 uur ben ik naar Davy gegaan. Hadden we nog een kleine 3 kwartier saampies. Heel raar was dat. Reistas stond ingepakt klaar in de kamer, net alsof 'ie op vakantie zou gaan. Wat gegeten, gedronken en nog wat gepraat. Daarna weggebracht door Bert, de man van Ans. Was lief van hem! Bij de ingang uit de auto gezet en daar hebben we buiten nog ff een sjekkie gedaan op een bankje in de buitenlucht. Zo onwerkelijk allemaal. Je zit bij het ziekenhuis, maar dringt nog steeds niet door! Ik vroeg aan Davy "Hoe voel je je nu? Zenuwachtig?" Waarop hij zei "Ik voel me best goed eigenlijk. En m'n buik voelt alsof ik een schoolexamen moet gaan maken".

Weggebracht door een gastvrouw naar de afdeling, waar weer een andere gastvrouw ons op stond te wachten. Samen met haar koppie koffie en thee gedronken. Aardig mens. Ze heeft ons naar de kamer gebracht en daar hebben tas uitgepakt, spulletjes op z'n kastje gezet en voorgesteld aan een mevrouw die ook op de kamer ligt.

Na een poosje kwam er een arts en die heeft ons meegenomen om plakkertjes op z'n hoofd te doen en een infuus in te brengen voor de MRI scan. Dat laatste deed een leerlinge en eerlijk gezegd kon ze er helemaal niets van! Zat te prutsen, maar goed, Peef gedroeg zich als een echte vent :) En ja hoor, het eerste haar is er af. Boven op z'n koppie, bij z'n kruin een flink rondje, aan de voorkant bij z'n slapen en achter z'n oor. Nadat de plakkertjes erop zaten was hij net een marsmannetje. Heb nog geprobeerd een foto te maken, maar stomme telefoon deed het net niet :( Misschien vanavond wel.

Goed 11 uur mocht hij komen voor de scan en dat vonden we een goed moment om even apart te gaan. Moeilijk moment, maar zonder veel poespas weggegaan. Afscheid nemen kan 'ie niet, dus geen show van maken, da's te rot voor hem. Strakkies ga ik lekker weer naar hem toe en pak ik 'em nog lekker ff vast! Daar ontkomt 'ie niet aan!

Even wat zakelijke dingen nog. Het postadres is UMC, Locatie AZU, Davy van Waterschoot, Afdeling D3, kamer 10, Postbus 85500, 3508 GA Utrecht. Bezoektijden zijn van 15 uur tot 20 uur en niet meer dan 2 personen per keer. Voor degenen die langs willen gaan, bij voorkeur 's middags. 's Avonds ga ik iedere dag, dus het zou mooi zijn als er in de middag ook iemand bij hem is. Laat even weten wanneer je wilt gaan zodat we beetje kunnen sturen en het niet ineens te druk word aan z'n bed.

Ik hou jullie op de hoogte!!!

5 opmerkingen:

Anoniem zei

Bedankt Sjaak voor je verslag. Zal voor jou ook moeilijk geweest zijn. Als je hem vanavond ziet geef je hem dan een extra knuffel van mij?

Liefs Nicolien

Anoniem zei

Fijn Sjaak dat je een verslag gemaakt hebt. doe vanavond ook de groetjes van mij.

Toos

Anoniem zei

Hallo Sjaak,

We dachten al wel dat Davy vandaag was opgenomen, we probeerden hem te bellen maar zowel zijn gewone telefoon als zijn mobiele telefoon waren niet bereikbaar. We gaan vrijdag weer voor een maand naar Oostende, maar we sturen in ieder geval post naar het ziekenhuis. Say love to him from us!
John en Han

Anoniem zei

Bedankt voor de update. Doe de groeten van Marcel als je hem weer ziet? Knuffel mag ook ;) Ik zal aan hem denken / duimen, vooral morgen!

Anoniem zei

EDIT: Morgen is vandaag natuurlijk :o (wakker worden Sjekkie!).