Wat gaat er door een mensch hene, wanneer hij te horen heeft gekregen dat hij een kwaadaardig gezwel in de hersenen heeft? Nou... best veul.


Welkom bij mijn online dagboek: over-leven met een anaplastisch astrocytoom. ZOLANG IK BLOG, BEN IK ER TENMINSTE NOG!

01 december 2006

En toen was het alweer december

Met mijn eetlust gaat het langzaam weer een beetje de goede kant op :-) Maar gisteren voor de zekerheid bij de apotheek een gratis proefpakket FortiCare van Nutricia besteld.
'FortiCare is een aanvullende drinkvoeding die speciaal is ontwikkeld voor patiënten met kanker. Deze drinkvoeding bevat niet alleen voedingsstoffen die u dagelijks nodig heeft, maar ook EPA (visolie). EPA heeft een gunstig effect op de voedingstoestand bij kanker. Tenminste 1 op de 3 patiënten met kanker heeft een slechte voedingstoestand. Dit leidt tot een tekort aan energie en essentiële voedingsstoffen. Voeding kan helpen de behandeling van kanker beter te doorstaan. De juiste voeding kan uw weerstand verhogen en ervoor zorgen dat u minder last heeft van bijwerkingen.' /Einde TelSell

Ik vind het een beetje bla bla want ik neem al multi- en andere vitaminen en als ik daarnaast Omega 3 visoliecapsules neem dan krijg ik ook die EPA binnen ;-) Maar ik wil eens kijken of het te zuipen is en als het dan nog volledig vergoed wordt ook, dan is het handig voor de volgende chemokuur.

And now for something completely different...
1 December is Wereld Aids Dag. In mijn directe omgeving heeft gelukkig niemand Aids, maar ik heb wel een poosje terug van een kennis vernomen dat hij seropositief is. Hij tegen mij zeggen dat wat ik heb veeeel erger is, maar om nou je hele leven pillen te moeten slikken om Aids te voorkomen, dat lijkt me nou ook bepaald geen pretje.

Ik moet denken aan Anita Z. Zij is jaren terug gestorven aan de complicaties van Aids. Anita was een buur en ik weet nog goed toen ik haar voor het eerst zag. 'Hoi, ik ben Anita en ik zit in de WAO. IK heb Aids!' Dat was nog eens een binnenkomer :-) Ze dacht: ik zeg het maar meteen, hebben we dat gehad. Vandaag steek ik een kaars op voor je Anita Z., en ook voor Henk T. Beiden hebben de ongelijke strijd verloren, maar zullen nooit worden vergeten.


Edit 17:40
Naast de mensen met en slachtoffers van Aids, nu wat aandacht voor mijn pa. Mijn vader Theo is 3 jaar geleden op deze dag 's avonds gestorven in het Academisch ziekenhuis in Gent. Dag lieve papa, tot kijk!

8 opmerkingen:

Anoniem zei

lijkt me een goed plan om aan die extra voeding te beginnen,ken meer mensen die het gebruikt hebben..schijnt mierzoet te zijn maar dat gewichtverlies=verzwakking moet je toch een beetje proberen in te perken.

heb gelukkig niemand in m'n omgeving die met de gevolgen van aids te maken heeft.maar het is een goede zaak dat er elk jaar even bij stilgestaan wordt..vooral in landen met een mindere gezondheidszorg/voorlichting als hier grijpt het rap om zich heen helaas.

Anoniem zei

Blij te horen dat je weer wat zin in eten krijgt! Laat die lijn stijgende blijven!

Voor wat het aidsverhaal betreft, ik heb zelf twee hele goede vrienden aan aids verloren. Eéntje was echt mijn soulmate, hij teerde echt helemaal weg, vreselijke ziekte. En dan al die kinderen met aids... Heftig hoor.

Davy zei

Ook mensen hier in NL steken hun kop in het zand en blijven met hun leven spelen helaas, Chantal K. Want wat pillen slikken en klaar/beter is Kees... of Marietje.... dénkt men!

Anoniem zei

tuurlijk is het ook in nederland een enorm probleem en blijft goede voorlichting ook hier nodig..gelukkig hebben we hier de mogelijkheden het te voorkomen wil ik alleen maar zeggen.

Anoniem zei

Thanks Dave dat je aan mijn broer en Anita en andere slachtoffers denkt,hoop dat de mensen zich bewust zijn van safe seks,en dat het dus ook jou of je buuf of wie dan ook kan overkomen!
Voor jou ook een "andere"herdenkingsdag. Dikke kus,Karin

Anoniem zei

Ja, 3 jaar geleden was het nu maandagavond........heeft veel indruk gemaakt om bij iemand te zijn die sterft. Rond deze tijd waren we er samen met het gezin en hebben we afscheid genomen van pa/Theo.
Voor mij was het de eerste keer dat ik dit van dichtbij heb meegemaakt, ik hoop dat dat ook nog heeeeeeeeeel lang zo blijft!!!
Vanavond een kaarsje.

XXX

Anoniem zei

He lieffie...

denk aan je...en aan ome Theo...

kus Chantal

Anoniem zei

Peef
Ik ben bang dat je die koffie melk drap van Nutricia niet te pruimen vindt!

Nou valt over smaak te twisten, maar qua bij-voeding is ontbijt drank van Hero (oké--> eigen huismerk--> vooruit Campina-Melkunie alternatief) beter te verdragen en minder een 'vette bek'in je mond.

Qua voedingstoffen koolhydraten essentiele aminozuren en onverteerbare vezels om je stoelgang te blijven activeren, doen ze niet onder dan de door jouw aangevraagde 'proefpakket'!!

Nutricia is net zo commercioeel alleen de proffesionele uitstraling is meer die van moeder voor moeders?'( volgens mij moet ik een andere parabool gebruiken, maar die schiet mij niet te binnen.

Nogmaals, mijn aandelen in Hero (= Nestlé , CH) worden niet meer of minder waard in mijn PGGM pakket. Al hoewel na vandaag.....

Het is alleen niet gratis, doh de 750ml flessen zijn in velerlei smaken en meer op vruchtensap basis i.p.v. verdraaide links- rechtsomfraaiendezure room!
Die profeesionele 'prut' smaken van de Professional uit Zoetermeer raad ik in ieder geval niemand aan--> ja per PEC-sonde (zoek dat ook maar op--> gaat niet via je neus, maar direct op je maag- cq 12-vingere (Sans Severia plant?) darm.

Peef
je hebt smaak en nogmaals daar valt niet over te twisten. Doch Appie Heijn heeft meer te bieden, dan welke zorgverzekeraar je wilt doen geloven.

Eten moet een GENOT blijven. Zo ook bijvoeding.

Bon Appetite mon ami



XXX
Psychonurse82