Wat gaat er door een mensch hene, wanneer hij te horen heeft gekregen dat hij een kwaadaardig gezwel in de hersenen heeft? Nou... best veul.


Welkom bij mijn online dagboek: over-leven met een anaplastisch astrocytoom. ZOLANG IK BLOG, BEN IK ER TENMINSTE NOG!

27 december 2006

Zwaar bewolkt, zin in opklaringen

Toen ik vanmiddag even naar Wijk ging om wat dingetjes te kopen, voelde het koud. Het was grauw, somber en er viel wat witte neerslag. Niet echt uitnodigend om er op uit te gaan. Kil!

Zo voel ik me ook. Koud van binnen. Davy is er niet en ik mis hem! De hele dag flitsen beelden door m'n hoofd van wat er allemaal is gebeurd dit jaar. Het is een jaar wat een zeer zware onvoldoende krijgt. We hebben aardig wat voor onze kiezen gehad en het lijkt maar door te gaan.

Het is bijna nieuwjaar en het is te hopen dat van bovenaf een portie mooie dingen over ons worden gestrooid. Klagen doe ik niet, maar het kan allemaal wel beter volgend jaar!

Nog een paar dagen en dan nemen we afscheid van mama Davy. Zijn broer is er behoorlijk druk mee geweest en nog wel. Heeft nu Davy in huis en daar kom ik morgen ook nog bij. Ludwig en Anita, we beloven jullie dat we de volgende keer langskomen gewoon omdat we het leuk vinden en niet voor een trieste gelegenheid. Anita denk aan jezelf he! Marianne slaapt in het huis van Davy z'n moeder. Zal best een raar idee zijn om daar te zijn en je moeder komt niet meer om de twee seconden de asbak leeggooien en rent niet meer naar de keuken om het gasfornuis te checken.

Vandaag heeft Davy nog even met dokter Seute gesproken om te vragen of hij de volgende chemo mag gaan doen, of z'n bloedbeeld goed is dus. Ze zou hem terugbellen, maar ik heb daar nog niets van gehoord. Als alles goed gaat begint 'ie dit weekend aan de tweede ronde.

Morgen een lange rit met het OV voor de boeg. Zal zo'n vier en een half uur onderweg zijn, maar dat geeft niet. Ik zit er bij en kan om me heen kijken en hoef niet op te letten. En toch nog wel een pluspuntje! Ik mag vrij reizen. Heb een gratis dagkaart van de NS gehad, omdat ik mee heb gedaan aan een enquette :)

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Hoi Sjaak

Ik hoop ook echt voor jou en Davy op een veel beter jaar. Ik duim en ik brand kaarsjes.
Ik wens je morgen een goede reis en ook jij heel veel sterkte de komende dagen.

Nicolien

Anoniem zei

Hoi Sjaak,

ik hoop dat 2007 met beter en veel goed nieuws komt voor jullie bijde.

Veel sterkte voor de komende dagen. Geef Davy een hug van mij

Anoniem zei

ook ik hoop op een heel wat fraaier 2007 voor jullie,heel veel sterkte in deze laatste zware dagen van dit jaar...