Wat gaat er door een mensch hene, wanneer hij te horen heeft gekregen dat hij een kwaadaardig gezwel in de hersenen heeft? Nou... best veul.


Welkom bij mijn online dagboek: over-leven met een anaplastisch astrocytoom. ZOLANG IK BLOG, BEN IK ER TENMINSTE NOG!

24 december 2006

Wees geworden......

Zondag 24 december 2006, 11.05 uur, de batterij is op. Mama Davy is niet meer. Ze heeft het niet kunnen winnen en is gestorven. In het bijzijn van Ludwig en Anita heeft ze haar laatste adem uitgeblazen en is terug bij Theo.

Net als pa is ze maar 68 jaar geworden. Net als pa in december vertrokken. Net als pa hebben de hersenen het laten afweten.

Imelda, het is goed zo. Je was een aparte, maar je was zoals je was. Jouw keuze om te leven zonder je man, was niet ieders keuze, maar het was en bleef je eigen keuze. Je liet nooit echt merken wat je voelde. Dat je hem miste, was zeker. Je zei wel eens dat je je een soort van vrij voelde zonder hem, de zorg die je voor hem had, die had je niet meer na zijn dood. Maar het leven is gestopt voor je sinds die tijd.

Het huis wilde je niet uit, een nieuw leven oppakken wilde je niet, of misschien durfde je wel niet. Verjaardagen sloeg je over omdat je het rot vond om er alleen te zijn. Je wilde graag alleen zijn, triest zijn, we weten het niet.

Je bent nu af van al je zorgen, je verdriet, je alleen zijn, je bent nu op weg naar je man, je vader en moeder, naar iedereen die je lief zijn geweest en die je nu weer terug zal zien.

Wij gaan door euhma! We vonden je een rare, maar toch houden we van je. Ik ben dan wel niet je kind, maar ik vond (Wat kut om ineens in de verleden tijd te praten!) je ondanks alles een leuk mens. En ik weet zeker dat Marianne, Ludwig en Davy je ondanks alles je toch een apart plekje in hun hart hebben gegeven. Je was en blijft hun moeder!

Beloof ons dat je van boven ons in de gaten blijft houden. Samen met Theo zien hoe wij verdergaan!

Imelda, tot over een hele tijd! En doe de groeten aan Theo van ons allemaal!

13 opmerkingen:

Anoniem zei

Mijn lieve derde broer,

Wat heb je dit mooi woord, dank je wel.
zo was het en niet anders! Kus

Het is goed zo, we kunnen nu samen invulling geven aan haar laatste gang. Zoals zij wilde.

Komt goed, altijd weer.

Dag mam,

Marianne

Anoniem zei

deze kwam ik tegen en leek me bij jullie te passen..onze oprechte deelneming.

Moeder, loslaten doet pijn

Voor Moeder
Het loslaten van de aarde
het loslaten van hen die U lief heeft
het laten gaan, van alles
alles op deze aarde
dat is moeilijk, dat is pijn
pijn om te gaan
pijn om er niet meer te zijn

Anoniem zei

Woorden schieten tekort. Ik wens jullie heel veel sterkte en kracht.

Liefs Nicolien

Anoniem zei

:( :( :( :( :( :(

Woorden schieten inderdaad tekort. Heel veel sterkte de komende tijd!

Charley en Suzanne

Anoniem zei

Ik weet gewoon niet wat ik moet schrijven Davy. Verdriet en pijn is zo moeilijk te verwoorden,maar ik hoop dat je beseft dat er altijd mensen (en dier)om je heen zijn die van je houden! Waarmee je het kunt delen.

Heel veel kracht wens ik jou,Sjaak en je familie toe,liefs,Karin

Anoniem zei

Mooi verwoord Sjaak. Wat een steun zul je voor Davy zijn. Ik wens familie en bekenden veel kracht en sterkte toe in deze moeilijke tijd.

Anoniem zei

ze is misschien nu nog even bij jullie en dan toch het loslaten met de herrinneringen die je altijd bij je houdt
Ik wens jullie sterkte.

Toos

Anoniem zei

onze oprechte deelneming.
Heel veel kracht wens ik jou,Sjaak en je familie toe,

wendy

Anoniem zei

Lieve Davy en Sjaak,

Gecondoleerd met jullie aparte (schoon)moeder. En ja, ze was zoals ze was maar toch goed dat ze heeft beseft dat jullie toch van haar hielden. Sterkte, Han en John

Anoniem zei

Lieve Davy, Sjaak en familie

Ik leef met jullie mee. Heel veel sterkte toegewenst allemaal. In gedachten ben ik nabij.

liefs, Taco

Anoniem zei

Lieve Davy & Sjaak,

Onze oprechte deelnememing.
Wij wensen jullie veel sterkte in deze moeilijke dagen. We denken aan jullie.

Jan Willem & Hennie

Anoniem zei

Heel veel sterkte voor jullie de komende dagen, en wat een mooie verwoording van jullie gevoelens voor je moeder (schoonmoeder) oprecht zoals jullie dat beleefd en gevoeld hebben.

Joop en Ada.

Anoniem zei

Lieve Davy Sjaak en familie,

Woorden zijn nu moeilijk te vinden maar we wensen jullie heel veel sterkte toe in deze zware tijd.

Quirine en Remko