Wat gaat er door een mensch hene, wanneer hij te horen heeft gekregen dat hij een kwaadaardig gezwel in de hersenen heeft? Nou... best veul.


Welkom bij mijn online dagboek: over-leven met een anaplastisch astrocytoom. ZOLANG IK BLOG, BEN IK ER TENMINSTE NOG!

12 december 2006

Geremd

Omeprazol remt een enzym in de maag af wat de zuurtegraad regelt, Seroxat remt de heropname van serotonine bij de synapsen, Temodal remt de groei van snel delende cellen en met bestraling is hopelijk de oorlog in mijn hoofd afgeremd.
Ik voel me geremd, gek hè?!

Morgen weer naar dokter Beerepoot. Toch eens overleggen hoe dat nu moet met (niet) eten. Net ook de zorgverzekeraar gemaild om te vragen of die pakjes drinkvoeding wel/niet vergoed worden.
Belangrijker zijn morgen mijn bloedwaarden. Als die wat omhoog krabbelen, dan zouden ze een week later weer 'normaal' moeten zijn en goed genoeg voor de volgende chemokuur (blèh).

Edit 14:00 Me geremd voelen is nog niet eens zo erg, maar gillend gek worden wél! En dat word ik nu bijna, althans zo voelt dat! Wat is er aan de hand? Mijn broer belde: onze moeder is opgenomen in het ziekenhuis van Terneuzen met... een hersenbloeding :-(.
AAAAAAAAARGH!!!!!!!!!!!!!!!!!!

12 opmerkingen:

Anoniem zei

Peef
Losec is wel een wat verouderd zuurremmer. Wat ook weer relatief is.
Elke 3 maanden zijn er weer nieuwe ontwikkelingen.
Zelfs Pantozal zal binnenkort ook weer door een nieuw medicijn worden opgevolgd.

Ieder mens is uniek: ook qua reakties op medicatie: daar is soms geen peil aan op te trekken.

Pantozal, (vraag wel om 40mg/1x daags )net als Losec), geeft een hogere welzijn m.n. in de nacht/ochtend siuate--> lees liggende.

Vertrouw op je arts ,dr Beerenpoot,doch bekijk de zuurremmer 14 dagen aan en over leg met hem over een alternatief.

Maag zuur (het sterkste wat de mens produceert), terugvloeiende in je slokdarm etst--> littekens daar zijn irreversibel!!
Een beschadigde slokdarm, dan wel gecombineed met een 'maagbreuk' (hernia diafragmatica) is wel het minst waar je nu 'recht op hebt'.

Dr. Beerenpoot: vertrouw de goede man. Er zijn alleen alternatieven als deze Losec, de zuur graad niet GENOEG verlaagt.

'JUST A THOUGHT', NO MORE NO LESS'

psychonurse82

Anoniem zei

He Davy,sterkte jongen,wat is dit rot zeg! Je bent in mijn gedachten (altijd) knuf!

Anoniem zei

Lieve Davy

Ik weet even niets te zeggen. Ik denk aan je en ik wens je mega veel sterkte.

Knuf en kus van Nicolien

Anoniem zei

heel veel sterkte Davy

Anoniem zei

sorry

van wendy

Anoniem zei

Davy, ook al reageren we niet vaak, we lezen alles en we blijven duimen. Wat een rotsituatie nu zeg, met je moeder, heel veel sterkte gozer! :(
Charley en Suzanne

Anoniem zei

Hoi lieve Davy,

Wat een nare situatie. Laat je niet gekmaken, heel veel sterkte. Ik hoop dat het meevalt met je moeder, maar de komende dagen zullen wel spannend zijn. Je mag me altijd bellen als het moet.

Anoniem zei

Hoi Davy,

Ik hoop dat het meevalt met je moeder, heel veel sterkte, en als je er over kletsen wilt, bel me maar of we bezoeken elkaar,

Gr. Ada.

Anoniem zei

Voor mam

ZIJ ZWEEF

Zij zweeft
tussen leven en dood
zweeft zij

Zij zweeft,
tussen rechts en links
zweeft zij

Zij zweeft,
tussen waken en slapen
zweeft zij

Zij zweeft,
tussen kinderen en man
zweeft zij

Zij leeft
Zweeft zij?
Leeft zij?
Nee, zij zweeft

je zus,
Marianne

Anoniem zei

Peef,

dit geloof je niet... of toch wel..

de kaart die ik vandaag trok op de site van KRO Wandelen


Het Afscheid

Het moment is onvermijdelijk. Op weg gaan betekent ook: afscheid nemen.

Wie/wat is voor jou het moeilijkste achter te laten?

'Vertrekken: dat is een weinig sterven, en wel te sterven aan wat men lief heeft' - E. Harancourt

Sus

Anoniem zei

Ow tjeemig Peef, dát komt er óók nog bij... when it rains it flippin' POORS... Ik hoop dat jij je koppie 'koel' kunt houden in dit alles, heel veel sterkte en een dikke (((knuffel))) XXX

Anoniem zei

goh ben er ff helemaal stil van..mag ik je heel veel sterkte toewensen(wat klinkt dat simpel maar zo is het niet bedoelt hoor).Hopelijk komt je moeder erdoor zonder ernstige schade..denk aan je.

liefs chantal knappers