Wat gaat er door een mensch hene, wanneer hij te horen heeft gekregen dat hij een kwaadaardig gezwel in de hersenen heeft? Nou... best veul.


Welkom bij mijn online dagboek: over-leven met een anaplastisch astrocytoom. ZOLANG IK BLOG, BEN IK ER TENMINSTE NOG!

30 november 2006

Alweer over de dood?!

Ja, weer een stukje over deze metgezel van het leven. Hoor eens, dit is MIJN online dagboek en neem er anders zelf maar een of zo ;-)

Een kennis mailde me laatst dit: wat maakt jou zo vrolijk in deze verdorven wereld?????
Mijn reactie was: Het feit dat iedereen doodgaat en dat de zin van het leven het leven zélf is?

Sowieso 'binnenkort geen lijden meer!' belooft de titel van het foldertje dat de aardige Jehova-getuige-mevrouw me net in mijn handen duwde voor ik goed en wel doorhad van welke kant ze kwam (hebben die gasten trouwens lijsten met adressen van mensen die ernstig ziek zijn of iemand verloren hebben?!).

Nou ja, laat ik er eens een stukje uitlichten:
'Als het Gods bedoeling is dat mensen zo'n prachtige toekomst hebben, waarom heeft hij dan toegelaten dat het lijden ooit is begonnen? Waarom heeft hij het zo lang laten voortduren?'
Echt veel verder dan die eeuwige Zondeval komen ze niet...
'Onze eerste ouders begonnen te degenereren totdat ze uiteindelijk oud werden en stierven. In overeenstemming met de genetische wetten hebben wij die onvolmaaktheid en de dood geërfd.'
ZIE JE WEL, ik moet gewoon Adam en Eva de schuld van Phil geven!!!

Nee, beste Jehova getuigen, zóveel hersenen heeft Peter nu ook weer niet weggehaald! En als ik écht simpel ga worden dan bekeer ik me tot Scientology :-)

8 opmerkingen:

Anoniem zei

Wat denk je van: gewoon jezelf blijven?
Liefs Han en John

Anoniem zei

Grinnik............

vanmorgen kwam er een man bij mij een dvd afhalen die ik op marktplaats had aangeboden. Een man die bij Fortis werkt. Zag ik aan zn (zakelijke)emailadres. Tsjee,het leek wel een begrafenisondernemer,en zo zag ie er eerlijk gezegd verder ook wel uit.........
Zo zie je,je krijgt van alles aan de deur,met enige verschil: hij wilde mij tenminste niet bekeren!

Dus ja, ach,wie er ook voor de deur staat of wie er ook een log schrijft,blijf jezelf dan is de wereld nooit saai! Toch? Dikke X

Davy zei

Alleen DAT al heeft geleid tot enorm langdradige filosofische discussies Han en John én Karin :-)

En wat voor illegale DVD handel hou jij er op na, Karin? ;-)

Anoniem zei

Bij mij waren ze laatst ook aan deur. Ik heb ze afgepoeierd......
Ik kan er helemaal niets mee.

Liefs Nicolien

Anoniem zei

haha,is niks illegaals aan hoor Davy! Mijn huisje is ietwat te klein aan 't worden en ik heb nog dvd's van Henk liggen die ik zelf niet wil houden, vandaar! Die van vanmorgen was er 1 van NUHR,kreeg er 5 euro voor. Moet toch de sniekolaascadeautjes kunnen betalen? ;-)xje

Anoniem zei

Langdradige filosofische discussies? Nergens voor nodig. Het is heel simpel. Jezelf zijn is zeggen en doen wat je op dát moment voelt. De enige restrictie is dat je er niemand, dus ook jezelf niet mee schaadt (dat komt op 5 jaar cel, LOL).
Liefs, Han en John

Anoniem zei

hihi volgens mij bestaat die lijst inderdaad,ik krijg ze namelijk sinds een aantal maanden ook aan de deur en heb exact hetzelfde blaadje hier ook liggen..ach met de achterliggende boodschap kan ik nog best leven hoor,maar dat langst de deuren zeulen in de hoop iemand anders over te halen hetzelfde te doen??nou nee..

Anoniem zei

Haha... steengoeie Davy!!