Wat gaat er door een mensch hene, wanneer hij te horen heeft gekregen dat hij een kwaadaardig gezwel in de hersenen heeft? Nou... best veul.


Welkom bij mijn online dagboek: over-leven met een anaplastisch astrocytoom. ZOLANG IK BLOG, BEN IK ER TENMINSTE NOG!

21 november 2006

Wees blij!

Toen ik vanmorgen wegging van huis, was het halfdonker nog. Lopend naar de bushalte zag ik de zon opkomen en daar was het ineens halflicht. Een mooie oranje gloed, door de wolken heen komend. Lijkt een mooie dag te worden, ondanks dat we weer in de periode zitten dat je in het donker weggaat en in het donker terugkomt van je werk.

Davy kroop weer lekker terug in bed toen ik wegging. "Zou ik ook wel willen", denk ik vaak. Lekker uitslapen, niets moeten, sloom doen, niet werken, heerlijk de hele dag thuis wat doen en rommelen. Is dat eigenlijk wel zo?

Eerlijk gezegd denk ik van niet. Ik vind werken absoluut niet zaligmakend, is ook niet m'n grootste hobby, je vindt er je vrienden niet, maar toch is het een soort van voorrecht dat je werk hebt, naar je werk kunt gaan en niet thuis MOET blijven. Waarom? Omdat je ziek bent!

Ziek zijn kies je niet voor. Dat overkomt je. Ben je het, dan moet je niet iedere dag opstaan als het donker is en koud, als je geen zin hebt, je kunt gewoonweg niet werken. Denk dat je dat eigenlijk best wel wilt. Meedoen met de wereld. Iets kunnen betekenen. Bezig zijn. Jezelf niet nutteloos voelen.

Toen ik in de trein zat richting Veenendaal was de zon al helemaal op en scheen laag en heel fel in m'n gezicht. Kon niet veel zien, maar toch is het lekker. Davy ligt weer onder het warme dekbed, heerlijk slapen, dochter erbij. Klinkt zo knus en lekker, zou je ook wel willen.

Nee, echt niet! Is helemaal niet om jaloers op te zijn. Wees blij dat je kunt werken! wees blij dat je gezond bent! Wees blij dat je op MOET staan als je geen zin hebt! Gezond zijn kies je niet voor, maar dat overkomt je en wees daar blij mee!

5 opmerkingen:

Anoniem zei

AMEN... en tel je zegeningen...

xXx
Chantal C.

Anoniem zei

een waarheid als een koe dit was brandpunt goedenavond knuffels han en john

Anoniem zei

mooi gesproken,heb er hier ook eentje op de bank hangen die maar wat graag naar z'n werk zou vertrekken..

Anoniem zei

Ha Sjaak,

Helemaal waar. ik realeseer mij ook dat ik Mag en Kan werken en dat ik daar de energie voor heb. Het geeft voldoening

Toos

Anoniem zei

Hoi Sjaak

Mooie weergave van moeten/mogen werken, is eigenlijk een zegen dat je dat kan in een goede gezondheid.

Ada