Wat gaat er door een mensch hene, wanneer hij te horen heeft gekregen dat hij een kwaadaardig gezwel in de hersenen heeft? Nou... best veul.


Welkom bij mijn online dagboek: over-leven met een anaplastisch astrocytoom. ZOLANG IK BLOG, BEN IK ER TENMINSTE NOG!

15 november 2006

Phil, stay away!!!

Vandaag om 11 uur moesten we in het UMC zijn voor de uitslag van de MRI scan van vorige week maandag. De eerste scan na de chemo en bestraling. Volgens de mensen die het kunnen weten, zou deze scan niet zo spannend zijn, maar meer als referentiepunt voor de volgende keren. Oke, geloof ik graag, maar toch zit je te denken "Het zal toch niet......". 't Is een rotziekte en hoe vaak hoor je niet dat het ineens terug is, dat het toch weer is gaan groeien, of wat dan ook. Ik vond het wel spannend in ieder geval!

Van de busstaking in de stad hebben we geen last gehad. We hebben een alternatieve bus gepakt die ook bij het UMC stopt en dat is best gegaan. No problem.

Dokter Seute was er zelf niet, zij is op studieverlof, en er was dus een vervanger, dokter Beerenpoot. Mooi op tijd kwam hij ons halen en al vrij snel liet hij het hoofd van Davy zien en ja, er zit een holte. En de woorden van de dokter "Het ziet er erg rustig uit". Dat zijn tenminste woorden die je graag wilt horen. Spanning gelijk weg, heerlijk!

Op de foto is duidelijk een zwart gat te zien, die overigens kleiner lijkt als we allebei dachten dat 'ie zou zijn. In vergelijking met de scan van augustus, paar weken na de operatie is te zien dat het zo goed als gelijk aan elkaar is. Harstikke mooi dus.

Besproken wanneer de volgende ronde begint en in overleg is dat 23 november geworden. Dan beginnen de eerste 5 dagen van de zes maanden die gaan volgen. Het wordt een dubbele dosis van wat Davy in de zes weken kuur heeft geslikt. Waarschijnlijk zal 'ie er wel beroerd van worden, maar of dat echt zo is en in welke mate, is gewoonweg niet te zeggen. Zien we vanzelf wel. Vorige keer is meegevallen, dus we hopen maar dat het dit keer ook weer zo is.

Nog even gekeken naar wat plekjes op z'n benen, ook bij dermatologie voor de zekerheid. Is een bijwerking van de chemo en daar heeft 'ie een zalfje voor gekregen. Komt ook wel weer goed.

Al met al een positieve dag, waar je op hoopt voordat je gaat, maar wat je altijd weer moet afwachten.

Ennuh dittuh: "Phil, don't come back!!!!!!!"

8 opmerkingen:

Anoniem zei

GELUKKIG, het is inderdaad toch wel spannend, het zal toch niet he..., dat schiet toch wel af en toe door je hoofd. Maar gelukkig is het een positief bericht!!
Op naar de volgende ronde.

XXX

Anoniem zei

Wat een heerlijk bericht,dat phil maar heel heel lang weg mag blijven!heb vanmiddag het hele verhaal hier op de blog terug zitten lezen,jawel het hele stuk het was een flinke lap tekst;-)We komen elkaar wel eens tegen op het logje van chantal die in hetzelfde schuitje zit als mijn man die ook een overbodig onderdeel in z;n hoofd heeft zitten.
mijn motto weg met al die overbodige onderdelen en tot nooit weer ziens voor iedereen die hier mee worstelt.
he hou je taai,ik kom af en toe nog eens lezen bij je.

liefs chantal

Davy zei

Welkom, wederom een Chantal :-)
Ik heb ook stukken van jouw blog gelezen maar ik zal er ook eens uitgebreid voor gaan zitten.
Groetjes, je bent hier altijd welkom,
Davy

Anoniem zei

pfffffffffffffffffffffffff........ dat is inderdaad ff wat adempauze! Phil heeft wat mij betreft gewoon een enkele reis naar waar-ie vandaan kwam gekregen! En dáár is een permanente staking, nix terugkomen, opzouten en wegblijven!
Dat je daarvoor nog een berg chemo naar binnen moet werken is geen prettig vooruitzicht (the understatement of the year), gelukkig valt er nog genoeg te bloggen, lachen en genieten. Hou je daaraan vast Davy, YOU KNOW YOU CAN DO IT!!!!

xXx
CC

Anoniem zei

wat moet dit een goeie dag voor jullie geweest zijn.

liefs
Toos

Anoniem zei

Gelukkig is het allemaal positief. Een pak van je hart zeg maar.
Enne geniet er samen maar lekker van.

Liefs van Nicolien

Anoniem zei

Heerlijk zulk nieuws,koester dit maar,is weer een pak van jullie hart afgevallen,nou van mij ook! Greetz,Karin

Anoniem zei

He mooi nieuws man! (Nooit beseft hoe blij ik kon zijn met een gat in jouw hoofd). En kenelijk denk je ook aan mij want nu spreek je me aan op msn :-) nou kletsen we daar wel verder maatje.