Wat gaat er door een mensch hene, wanneer hij te horen heeft gekregen dat hij een kwaadaardig gezwel in de hersenen heeft? Nou... best veul.


Welkom bij mijn online dagboek: over-leven met een anaplastisch astrocytoom. ZOLANG IK BLOG, BEN IK ER TENMINSTE NOG!

16 november 2006

Changes

Gisteren was best vermoeiend, dus vandaag weer eens rustdaggie :-) Eigenlijk net als vóór ik wist van de tumor... Toen moest ik ook niet drukke dagen achter elkaar inplannen.

Echt, zoveel is er nu ook weer niet veranderd. Nou ja, dat gat in mijn hoofd wat ik gisteren zag op de MRI pics was er eerst nog niet :-) Maar goed, daar zat eerst Phil...
Ik ben nu extra of anders vermoeid maar dat is zeer waarschijnlijk de erfenis van dertig keer bestraling. Het zij zo; als dat de prijs is van de strijd tegen Phil, dan heb ik het ervoor over. Net als de komende maanden, per maand vijf dagen chemo-ongemak.

Wat wel is veranderd, is dat je min of meer per drie maanden leeft. Ja, tot nader order moet ik elke drie maanden een MRI scan laten maken. Dokter Lucas Beerepoot is zich er danig van bewust wat een stress dat oplevert, en dus krijg ik na de scan van 6 februari een uur later de uitslag van/bij zijn collega dokter Seute. Een week of langer wachten is volgens Beerepoot niet nodig (leuke naam trouwens; toen ik hem voor het eerst aan de telefoon had, dacht ik toch echt dat ik sprak met de kapitein van de Berenboot ;-))


En jawel, ik mag vliegen, maar beter is dat ik dan van tevoren een pil Dexamethason inneem. Is weer eens iets anders dan een pilletje Primatour.

Maar voorlopig eerst maar eens de woelige drie-maandelijkse zeeën bevaren!
Hopelijk word ik niet al te zeeziek!

KLIK!

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Ik zat ook al naar die naam te kijken, eerst Seute en nu Beerepoot........ zou dat zijn om er een vrolijke noot in te gooien ;-) haha, zo te horen wel........ geweldig die klik! :-)

XXX

Anoniem zei

peef,
éen tip voor je primatourtjes gaat maken (per vliegtuig), aub je prednison capsules in te nemen.

Het scheelt een hoop hoofdpijn--> 't is geen pilletje tegen zee- luchtziekte. Dat weet je natuurlijk zelf allang.

Onderdruk, op grote hoogte, maakt meer kapot dan ons lief is.

Die dexamethason capsules zorgen juist voor een PRIMATOURTJE!.

Boek nou die reis naar Engeland.

B.t.w.
Ik zit in Liverpool in december / januari.

Nou ja, ik verblijf in Newton le Willow (wel, aan de Mersey). Oké, een soort van Scouse, maar dan iets meer Posh!

Ik ben bang, dat mijn bezoek aan Dorestad (gepland met Kaatje5) nog even in de koelkast komt te staan!

Peef het wordt voorjaar 2007.

Keep your head cool Babe!~


XXX
Psychonurse82

Davy zei

Hoi Hans :-)

Ik heb een leuk hotel gezien in Kensington; ik zal eens overleggen wanneer mijn broer en schoon zussie willen en kunnen! Ik denk zelf aan februari 2007, na de volgende scan.
En met de trein lijkt me veel leukerder btw.
En ik zie jou samen met Toos dan erna hier wel verschijnen :-)