Wat gaat er door een mensch hene, wanneer hij te horen heeft gekregen dat hij een kwaadaardig gezwel in de hersenen heeft? Nou... best veul.


Welkom bij mijn online dagboek: over-leven met een anaplastisch astrocytoom. ZOLANG IK BLOG, BEN IK ER TENMINSTE NOG!

08 november 2006

Dood

Ik had gisteren laat nog een hele maildiscussie. Iemand schreef me dat ze vond dat ik veel met de dood bezig ben. En dat ze snapt dat ik bang ben omdat ik een hersentumor heb, maar dat ik wel NU leef!
Ik vind dat enorm kortzichtig. Ans is nog maar een week dood en MAG ik s.v.p. met de dood bezig zijn?! Ieder mens verwerkt leed op zijn of haar eigen manier en ik doe het op MIJN manier! Het is niet zo dat ik elke minuut denk : 'Ik ga dood, ik ga doooood!'; ik ben zelfs niet eens bang voor de dood (wel om af te takelen). Dit is MIJN leven en als ik 'veel met de dood bezig ben' dan is dat MIJN keuze!
Het is net als wanneer een partner, ouder,... overlijdt: 'men' vindt dat je dan een bepaalde tijd mag rouwen, maar DAN moet het wel een keertje over zijn! Zoooo naief! Ach, ik heb in ieder geval weer gemerkt dat ik nog net zo'n driftkikker ben als voor de operatie :-)

9 opmerkingen:

Anoniem zei

Ja, 'k weet het davy,de dood,daar staat geen termijn voor. Iedereen reageert weer anders en ik blijf erop hameren: laat iedereen in zijn waarde! Leven en laten leven,dat klinkt nu wel heel raar he,maar 't is gewoon zo,als jij (nogal logisch,vind ik)met de dood bezig bent,waarom zou iemand dan moeten zeggen: dat "mag"niet.Jij voelt niet wat ik voel,ik voel niet wat jij voel,maar heb begrip voor elkaar! Dikke kus,Karin

Anoniem zei

het lijkt mij heel logisch dat je met de dood bezig bent..je bent toch de afgelopen maanden behoorlijk met je neus op de feiten gedrukt. Tuurlijk ga je dan nadenken....laat deze blog ook een uitlaat klep voor je zijn, jij mag je hierop uiten zodat je het voor jezelf beter kunt verwerken...het is allemaal al zo onwerkelijk en moeilijk te beseffen...

Davy laat je niet door een ander opleggen wat jij zou moeten voelen of waar jij mee bezig zou moeten zijn. Verwerk het allemaal op jouw manier, waar jij je prettig bij voelt en waar jij zelf wat aan hebt.
Wie kan aan ander nou beoordelen hoe hij/zij alles moet verwerken en waar je wel of niet bij stil mag staan. VERWERK ALLES OP JOUW MANIER ZODAT JIJ ER VERDER MEE KOMT!!!
Vinden anderen dat je te veel bij het negatieve stil staat...nou lees het dan lekker niet!

dikke kus
Chantal, je nichtje

Davy zei

Ik ben het helemaal met jullie eens, dames :-)

Anoniem zei

En ook wij zijn et er mee eens!!!!!!!!! Wat een maildiscussiemafketel zeg!
Han en John

Anoniem zei

Yep, verder geen woorden aan vuil maken!!!!!!!!
;-p Maildiscussiemafketel, geweldig scrabbelwoord.

X

Anoniem zei

Het is jouw leven en jij praat en doet wat jij wil toch? Ik heb zo'n hekel aan mensen die voor een ander bepalen wanneer rouwen over moet zijn. Ik vind het trouwens niet meer dan normaal dat jij met doodgaan bezig bent. Iemand die dit niet snapt is heel arm niet financieel maar wel geestelijk. Jij doet lekker jouw ding schat en ik praat lekker met je mee.

Liefs Nicolien

Anoniem zei

Hoi

Van mij toch een iets andere reactie... Tuurlijk mag jij leven zoals jij wilt. en je gedachte gaan zoals ze gaan. Toch als iemand van mening is dat je teveel met de dood bezig bent.. Waarom zou dat niet gezegd mogen worden. Het kan nl. heel goed bedoeld zijn. Als iemand die mij kent vindt dat er bij mij iets niet goed gaat dan wil ik dat graag horen. Maar Peefie op mij maak jij die indruk niet. dus ik deel de mening niet:)
En je hebt Sjaak. Hij zal het beste weten of het zo is

Stiefmoetante

Davy zei

Hoi Toos,

Sjaak vindt wel dat ik erg bezig ben met ziek-zijn (gek hee?). Maar de bedoelde opmerking kwam van een wildvreemde die mij zelfs niet eens in persoon heeft ontmoet....:-/ Mensen die mij GOED kennen (zoals jij), mogen ALLES tegen me zeggen :-)

Niki Valades zei

waarom moeten anderen bepalen waarmee JIJ bezig moet zijn? Je bent toch niet verplicht om jouw hersenspinsels te lezen? Of is dit intussen verplichte lektuur geworden in de school? :0)
Vertel ons gerust wat er op je lever ligt.
Wij luisteren naar jou....
dikke knuffel uit Belgiƫ!