Wat gaat er door een mensch hene, wanneer hij te horen heeft gekregen dat hij een kwaadaardig gezwel in de hersenen heeft? Nou... best veul.


Welkom bij mijn online dagboek: over-leven met een anaplastisch astrocytoom. ZOLANG IK BLOG, BEN IK ER TENMINSTE NOG!

15 januari 2007

Wat kan eten toch lekker zijn

De nieuwe week is begonnen. Ik ben nog thuis, gaat nog niet lekker eerlijk gezegd. Bordje Brinta lukt nog goed, maar gewoon eten voor geen meter. Doet gewoon nog teveel zeer. Om af te vallen is het wel goed, is al zo'n 9 kilo af. Vannacht wel zonder paracetamol kunnen slapen. Een keer eruit geweest omdat het niet ging, maar daarna toch door kunnen slapen tot half tien. Gelukkig komen er geen plekjes meer bij in m'n mond, dus dat is positief! Als het goed is, is het nu alleen maar de goeie kant op. Heb zo'n zin in een lekker, vol bord patat en een vette fricandel!!!

Voel me beetje schuldig naar Davy toe. Zeg zowat niets en voel me totaal ongezellig. Doe zowat niets, dus daar heeft 'ie ook al niet veel aan me. Zit en lig maar wat en dat is Sjaak op dit moment. Sorry Peef.

De telefoontjes met z'n moeder mist Davy toch best wel zei 'ie gisteren. Da's niet zo gek. Toch telkens even de aandacht van je moeder en dat blijft lekker.

Als de zes weken voorbij zijn en ma wordt vrijgegeven, dan komt ze bij haar man te staan hier in Wijk. Het is nu al een 'leuk' hoekje en dan maken we er een echt hoekje van van hen tweetjes. Zijn ze weer bij elkaar. Toen ze hier de laatste keer was vroeg ze al aan Davy of hij de urnen in huis zou willen hebben. Niet wetende dat het al zo snel zou zijn.

Terwijl ik dit zit in te tikken moet ik de hele tijd maar aan draadjesvlees denken. Heerlijk laten sudderen op het vuur, af en toe een stukje er af halen met de vork en proeven of het al goed is. De heerlijke jus die je dan krijgt en als het eten op je bord ligt, lekker prakken, veel jus erover en dan heerlijk alles door elkaar. Flinke schep appelmoes erbij, lap vlees ernaast wat van gaarheid uit elkaar valt. Heerlijk!

6 opmerkingen:

Anoniem zei

Hoi Sjaak,

Erg he als je honger hebt en je kunt niet eten? Ik heb laatst ook zoveel last van mond gehad (bijwerking van medicijn). Ik weet wat je voelt. En ok het kan allemaal veel erger maar vervelend is het wel. En Davy kennende zal ie niet zo snel boos op je hoor;).... Heel veel sterkte voor jullie allebei.

Liefs Nicolien

Anoniem zei

Jeempie Sjaak, niet nog meer afvallen hoor!
Maarja, daar is weinig aan te doen op dit moment natuurlijk.
Blijven dromen over lekker draadjesvlees en dan kan je het straks, als alles weer genezen is, lekker klaarmaken en echt vreselijk van genieten!

BETERSCHAP!

Groetjes ook aan Davy!
X
Schoon Zussie

Anoniem zei

Hee Sjaak,
Ongewild aan het lijnen? Dat is niet fijn,hoop dat je snel weer draadjesvlees kunt eten!
Beterschap!
Groetje,Karin

Anoniem zei

beterschap met die pijnlijke mond sjaak, hopelijk snel weer alles eten wat zo lekker is..

Anoniem zei

Vervelend allemaal. Heb je trek in alles wat je niet kan eten... Brinta met de geur eo smaak van draadjesvlees... Hmmmm

Komt goed joh. Ben t wel met Schoon Zussie eens, nog meer afvallen, jij? Vond je er al wat magertjes uitzien de laatste keer.

Als je alles weer kan eten, dan chocola, draadjesvlees met jus, patat met frikandellen, macaroni met kaas etc etc... :-)

Kus van Sus

Anoniem zei

Gôh Sjaak, wat ben jij ontzettend solidair!!!!! Chemogebruikers krijgen meestal een zere mond, maar jij neemt dit van Davy over. Wat ben je toch ook een geweldig jong!!!!
Han en John