Wat gaat er door een mensch hene, wanneer hij te horen heeft gekregen dat hij een kwaadaardig gezwel in de hersenen heeft? Nou... best veul.


Welkom bij mijn online dagboek: over-leven met een anaplastisch astrocytoom. ZOLANG IK BLOG, BEN IK ER TENMINSTE NOG!

30 januari 2007

On your marks

Zo, bloed laten afnemen bij het plaatselijke prikpunt en erna bij de apotheek mijn dure 'snoepjes' gehaald. Ik ben er weer klaar voor! Nou ja 'klaar': ik zie er toch wel weer tegenop. Misschien moet ik het zien zoals iemand van de mailgroep hersentumoren schreef: 'Mijn maandelijks ongemak' ;-). De neuro-oncologe belt rond 16u met de mededeling of ik wel of niet morgen kan starten met kuur numero drie.

Ik heb trouwens Cerebraal op de hoogte gesteld dat ik nog wil wachten met me vrijwillig aanbieden. Ik heb nog teveel schommelingen qua stemming en zeker tijdens zo'n chemo ben ik geen fluit/cent waard en van weinig nut dan. Mocht ik nou nog niet mogen starten met de volgende kuur, dan ga ik wel zaterdag voor de tweede keer naar een bijeenkomst van hun Werkgroep Hersentumoren.


Hersenfeitje: het brein van een volwassen mens weegt zo tussen de 1300 en 1400 gram. Dat van een Orang Oetan circa 370 gram (= ongeveer het gewicht van de hersenen van een pasgeboren mensenbaby).

Edit 17u45
De snoepjes mogen nog even wachten want mijn trombo's stijgen wel maar nog niet genoeg (bedragen 89 nu en moeten minimaal 100 zijn). Daarbij zijn mijn witte bloedlichaampjes ietsje onder de 3 en die moeten erboven zitten. Dit alles heeft waarschijnlijk wel als consequentie dat ik niet meer zo'n hoge dosering Temodal krijg als afgelopen keer. En zaterdag met Sjaak naar Maarn dus :-).

8 opmerkingen:

Anoniem zei

Good morning Boetie,

opladen voor ... zend je kilo's en kilo 's kracht en positieve gedachten toe.

Vriend Jacques, uit Limland, met vrouw die 2 chemo's voorsprong op je heeft.... Kreeg gisteren dit stukje voor jou... Bij deze...

Love love love you xx

Sus (aka Sissie)
===================================
Hallo Marianne,

Het weekend was heerlijk. Mariet heeft geen klachten meer gehad en we hebben er lekker van genoten.
Volgende week dinsdag is de 4e kuur.
Zal voor jouw broer niet eenvoudig zijn zich hier doorheen te slaan, nietwaar?
Wens hem maar sterkte van ons.

Anoniem zei

Ik duim voor je Davy! Dat de bloedwaarden oke zijn. Dikke kus,
Karin

Anoniem zei

hopelijk zijn de bloedwaardes er inmiddels wel klaar voor...suc6 weer met de volgende aanval op phil..

groetjes

Anoniem zei

hmm, Peefie...wat wegen jouw hersentjes nu? :-D

Davy zei

Ik heb Phil niet op sterk water staan Utie, dus kan 'm ook niet meer wegen ;-)
En Sus bedankt voor de beste wensen van Mariet en Jacques.

Anoniem zei

Hee Davy,volgens mij zijn die duimen van mij toch iets te klein voor zo'n grote klus! Sorry,maar ehm de waardes blijven wel stijgen zodat de kuur alsnog kan. Succes voor de volgende priksessie! Knuf,Karin

Anoniem zei

Graag gedaan Boet.

Ga t weekend naar ze toe. Valkenburg. Ze leven echt met je mee. Weten wat het is. Ze hebben t in elke mail even over je. Dat ze aan je denken. Positieve gedachten.

Kus van Sus

Anoniem zei

Kalmpies aan Peef, dan breekt 'het lijntje' niet hé... Ik heb ff naar Boven 'gefaxt' of je weer snel mag opkikkeren!

xXx
CC