Wat gaat er door een mensch hene, wanneer hij te horen heeft gekregen dat hij een kwaadaardig gezwel in de hersenen heeft? Nou... best veul.


Welkom bij mijn online dagboek: over-leven met een anaplastisch astrocytoom. ZOLANG IK BLOG, BEN IK ER TENMINSTE NOG!

24 januari 2007

Tijdbom

Iemand van de mailgroep hersentumoren schreef dat het wennen is, leven met een tijdbom in je hoofd. En dat het de ene dag beter gaat dan de andere. Amen!

Maar gelukkig zijn hersentumoren goed te behandelen, ALS je de laborante met Duits accent mag geloven die gisteren mijn bloed prikte. 'O ja joh?' SCHOENMAKER HOUD JE BIJ JE LEEST! De ene hersentumor is de andere niet! En de ene persoon met een hersentumor is de andere niet! Ik kan niet meer tegen die verhalen, dat die en die iemand kent die al jaaaaaaaaaaaaren leeft met een hersentumor en dat alles goed gaat, bla bla, bla die bla. Goedbedoelde ONZIN! Laat die mensen zich eerst eens goed verdiepen in de materie.

10 opmerkingen:

Anoniem zei

waarschijnlijk zeer goed bedoelt(geruststellend),maar inderdaad helaas klinkklareonzin..je blijft ze altijd tegen komen ,die mensen die ergens de klok hebben horen luiden maar niet weten waar de klepel hangt..meestal van dit soort volslage vreemde nog wel te begrijpen,maar om je een slag in de rondte aan te ergeren wanneer het mensen betreft die dichterbij staan en het na 10X uitleggen nog niet schijnen te snappen.

Anoniem zei

Oei... waarom bestaan er zulke mensen? Inderdaad, Schoenmaker blijf bij je leest! Het zal uiteraard goed bedoelt zijn maar als je een leek bent op dat gebied kan je maar beter niks zeggen...
Sterkte, groetjes Zjenja

Anoniem zei

Zo herkenbaar die lompe opmerkingen. Dan denk je echt, sukkel verdiep je eens in een ziekte voor je iets zegt. Het mag dan wel goed bedoeld zijn maar het komt heel ongelukkig zijn of haar strot uit. Ik ken het maar al te goed. En het ergste? Je doet er niks aan want volgens mij blijven mensen dit doen en waarom? Ik heb werkelijk geen idee. Ach we denken maar dat de persoon in kwestie niet beter weet.

Liefs Nicolien

Anoniem zei

Tsja, Boetie, mensen zeggen soms zulke rare/ nare dingen... Uit onwetendheid, uit niet kunnen inleven/ invoelen, uit onverschilligheid, uit pure domheid...

Laat gaan, zoveel mogelijk in elk geval. Er tegenin gaan helpt meest niet eens. Soms mag je mensen wel wijzen op de impact van hun woorden. Of ze er iets van leren? Meestal is het: Ik bedoel het goed.

Keep your chin up!

Kus kus kus
van Sus

Anoniem zei

Precies Davy... en als IEMAND het weet ben JIJ het wel!!

xXx
CC

Anoniem zei

Ik denk wel eens dat mensen dat soort dingen zeggen omdat ze zo graag praten en willen laten weten hoe goed ze wel op de hoogte zijn. Mensen praten vaak liever dan dat ze luisteren. En ja, dat is vreselijk irriklote!
Vloek maar eens flink en dan moet je toch weer verder.
Liefs Han en John

Mirella en Sandra zei

Ha die Davy!
Moet het met bovenstaand commentaar eens zijn: spreek ze er maar eens op aan:
"Oh ja joh? Dat klinkt alsof jij expert bent op dit gebied. Enne... vertel eens... hoe komt het dat een expert als jijzelf op dit gebied dan als simpel laborantje werkt?"
En dan lekker onschuldig kijken en net doen of je het niet snapt :-)
Wel een shock-effect (als ze tenminste geen plaat voor haar kop heeft) en als het ff meezit, doet ze het NOOOOOOOOOOOIT meer...
xxx
Eek

Anoniem zei

Amen....

Het is helaas helemaal waar. Er wordt veel al dan niet goedbedoelde onzin over de zieke medemens uitgestort. Van doorsnee-dombo's kan ik het zelf vaak wel negeren, maar van zo'n verpleegster vind ik het "ganz unprofessionel".

liefs, Taco

Anoniem zei

Na uitleg over mijn GBM4 aan familie en bekenden bleken er velen te zijn met zo'n irritante "het zal wel meevallen" mening.
Maar er waren meer rare reacties, zoals de velen die mij "beterschap" wensten alsof er sprake was van een griepje.
Of een van de UMC artsen die riep "we gaan ervoor" alsof er een puist uitgeknepen moest worden.

Ik heb me voorgenomen me niet meer druk te maken over onbenullige opmerkingen, heb ik alleen mijzelf mee.

Groeten, Jan

Davy zei

Ik heb/had ook een gruwelijke hekel aan die BETERSCHAP-kaartjes en zo, Jan! En tegen mij zeiden ze in het UMC: 'We gaan ervoor om HET zo lang mogelijk uit te stellen!' Maar het blijft ongeneeslijk...

Veel sterkte!