Wat gaat er door een mensch hene, wanneer hij te horen heeft gekregen dat hij een kwaadaardig gezwel in de hersenen heeft? Nou... best veul.


Welkom bij mijn online dagboek: over-leven met een anaplastisch astrocytoom. ZOLANG IK BLOG, BEN IK ER TENMINSTE NOG!

10 januari 2007

Kennie slapuh

Te druk int koppie. Maar altijd nog veeeel beter dan te hoge druk in de hersenpan ;-).

Ik zag gisteravond een interessante docu met en onder andere over Stephen Fry op Canvas. Het onderwerp was leven met bipolaire stoornis oftewel mensen die manisch-depressief zijn. Ik zou liegen als ik zou typen dat het als ver van mijn bed op mij overkwam. Nee integendeel, ik heb vaker gedacht daar in meer of mindere mate aan te lijden. Echte full-blown manische episoden heb ik niet meegemaakt, maar wel hypomanische. De andere kant van de medaille, de depressies, heb ik wél meegemaakt (ik slik nog steeds een onderhoudsdosering antidepressiva). Toch ben ik nooit als bipolair gediagnosticeerd, wel een keer als hebbende dysthymie (een chronische lichte vorm van depressie). Nou ben ik niet de grootste optimist van het Westelijk Halfrond maar continue depri? NAH! En anders vangen de pilletjes dat wel op :-).

Tijd voor iets fijns interactiefs: hoe in balans ben jij?! Of misschien wel helemaal NIET?

Ik vind in balans komen nu erg lastig, al ware het maar omdat ik elke maand mijn lijf in de war moet brengen met Temodal ... enne:
News Flash:
STROE - De politie in Gelderland is op zoek naar een aantal potjes met daarin capsules Temodal, een middel dat gebruikt wordt voor chemotherapie bij kankerpatiënten. Het medicijn is uiterst gevaarlijk bij onoordeelkundig gebruik. Voor kinderen kan de inname van één tablet al dodelijk zijn, zei een politiewoordvoerder dinsdagavond. (bron: Nu.nl)
Ik heb nog een beetje van het spul in huis en toch eens kijken of ik daar een bank mee kan overvallen of iets dergelijks ;-).

7 opmerkingen:

Anoniem zei

Goedemorgen Davy,

Sukkel,nu weet iedereen wat je met die Temodal gaat doen.......
Trouwens,welke idioot verliest nou een doos van die pillen?
Ben ik in balans? Niet echt nee,de weegschaal schommelt teveel,maar ik ben innig tevreden als ie weer eens ff in evenwicht is. Ik leer steeds van mezelf en weet dat ik een sensitief persoontje ben en dat ik zelf in moet grijpen als het weer eens te druk is en het "vol"in mn hoofd is. Ruimte voor mezelf nemen dus.
Dikke kus,Karin

Anoniem zei

Haha :-D, ik hoorde het idd op het nieuws van die Temodal, ik moest ook gelijk aan jou denken.
Wat was jij daar aan ´t uitspoken... hm?
Ouwe chemopatiëntenlokker!!!
Je bent er mooi gloeiend bij!!!;-)

En die 'balans' hè...
Tja, hoe(veel) kan een mens in balans zijn als 't hersenpannetje een beetje ongewenst overbevolkt is (geweest)... en de hele biochemie nooit echt lekker heeft gelopen... en dat geklus daarbinnen ook aardig wat in de war heeft geschopt...? That's the question...
Maar dat gaan we de komende jaren gewoon zelf ervaren toch?
Às we moar leut hewwe!!!! ;-)

xXx
CC

Anoniem zei

Beetje schokkend vind ik het wel een doos temadol weg, of tewel een doos vergif. Ik vind dat je daar toch wel heel acuraat ik mag zijn. (Ik zie mij al met mijn prednisonnetjes strooien, terwijl dat veel minder schadelijk is. Alhoewel voor kinderen natuurlijk super schadelijk).
En Davy zullen we samen maar gaan handelen? Misschien worden we nog wel rijk;).

Kus Nicolien

Anoniem zei

Altijd gedacht dat mijn broertje de crimineel binnen de familie was... :-)

Anoniem zei

evenwicht,evenwicht met m'n ogen open en met m'n ogen dicht...sorry kwam spontaan boven drijven die tekst..hier balans ook ver te zoeken momenteel dus aan mij heb je niks(zoals gewoonlijk)..maar die bank zou ik niet doen.

Davy zei

En de rest van de blogvolgers is prima in balans zeker?! YEAH RIGHT! *grinnik*

Anoniem zei

Balans?!?
Een been optillen en ik flikker al omver...ben je dan in balans...?!?

Qua geestelijk vermogen ben ik aardig in balans...gelukkig beter dan fysiek!
Heb de laatste jaren persoonlijk ook weinig voor mijn kiezen gekregen waardoor ik uit balans zou kunnen raken...ik mag mezelf gelukkig prijzen .
Maar als ik dan om me heen kijk word ik wel verdrietig van wat een ander allemaal voor zijn of haar kiezen krijgt dan denk ik wel eens dat het heel oneerlijk verdeeld is...maar als er iets niet in balans is dan is het wel "de wereld" met al zijn facetten, oorlogen, hongersnoden, milieurampen, natuurrampen ziektes etc etc....

tja...ik hou mijn beide beentjes maar op de vloer dan ben ik fysiek en geestelijk het beste in balans...