Wat gaat er door een mensch hene, wanneer hij te horen heeft gekregen dat hij een kwaadaardig gezwel in de hersenen heeft? Nou... best veul.


Welkom bij mijn online dagboek: over-leven met een anaplastisch astrocytoom. ZOLANG IK BLOG, BEN IK ER TENMINSTE NOG!

27 januari 2007

Kop(pijn)zorgen

Gisteren zowat de hele dag op bed gelegen. Het begon met nekpijn rechts en toen ontwikkelde het zich tot wat ik altijd 'een aanval van clusterhoofdpijn noemde. Ik heb dit dus vaker (gehad, ALTIJD rechts) en het is nog het best te omschrijven als een vorm van lichte migraine: tranend rechteroog, trekkend gevoel vanuit de nek, lichte misselijkheid en gal overgeven, overgevoeligheid voor geluid en licht. Maar goed, alles zie ik sinds vorig jaar in een heel ander licht...

Ach, ik heb 'pas' twee enorme aanvallen van hoofdpijn gehad vóór de operatie vorig jaar augustus en dán weet je pas echt wat knallende koppijn is! Het best te omschrijven als: het gevoel dat je hoofd uit elkaar wil barsten! Elke aanval duurde drie dagen en toen was het eindelijk helemaal weg. En ná de operatie had ik 'uiteraard' ook veel hoofdpijn maar 3 gram paracetamol en 50 mg Tramal per dag hielpen samen goed genoeg :-) En DAT soort hoofdpijnen zijn nu verleden tijd *klopt op hout*.

7 opmerkingen:

Anoniem zei

De hoofdpijn die jij omschrijft lijkt helemaal op de hoogteziekte die ik in Tibet had: het gevoel of je hoofd uit elkaar barst en je ogen er uit knallen. Dat wens ik je echt niet toe! Dus hoofdpijn van Peef luister eens goed: houd ook eens rekening met een ander en dring jezelf niet zo op de voorgrond. Begrijpen wij elkaar? Goed zo.
Liefs Han en John

Anoniem zei

klinkt niet fijn,hopelijk blijft deze hoofdpijn weg voor hele lange tijd..

Anoniem zei

De laatste stuiptrekkingen van Phil... He's one DEAD sucker alright!
Rustig aan hé Peef...

xXx
CC

Anoniem zei

ha peefie

denk je een beetje rust te hebben... het is k

liefs
Toos

Anoniem zei

ff iets anders... daarnet heb ik tot onder aan je blog gescrolled... toen kwam ik de tekst tegen wanneer je uitslag bekend werd... 12 Juni ... bekende datum niet? toeval?

Davy zei

Toeval bestaat niet Utie en ik heb het gevoel 11 maanden per jaar veilig te zijn, maar in december moet ik oppassen! ;-)

Anoniem zei

Hee Boetie,

verschrikkelijk lijkt me dat zo een soort hoofdpijn. Rustig aan kan ik zeggen, maar dat zal je dan sowieso wel moeten ook.

Tsja, bepaalde maanden, data blijven voor ons significant sluimeren. Zal wel niet veranderen ook vrees ik.

Sterkte,

kus van Sus