Wat gaat er door een mensch hene, wanneer hij te horen heeft gekregen dat hij een kwaadaardig gezwel in de hersenen heeft? Nou... best veul.


Welkom bij mijn online dagboek: over-leven met een anaplastisch astrocytoom. ZOLANG IK BLOG, BEN IK ER TENMINSTE NOG!

19 januari 2007

ISFJ

Chantal C. is druk in de weer in haar Hersenpan met de Jung Myers-Briggs test. Ik heb die test ook weer eens gedaan en ik blijk het Observatietype ISFJ te zijn:

ISFJ (Introverted, Sensing, Feeling, Judging)
"Rustig, vriendelijk, verantwoordelijk, zorgvuldig. Komen hun verplichtingen toegewijd na en houden tradities in ere. Geven stabiliteit aan een groep of project. Grondig, nauwgezet, accuraat. Hun interesses situeren zich meestal niet op technisch vlak. Zij kunnen geduld opbrengen voor noodzakelijke details. Loyaal, medelevend en hebben aandacht voor de gevoelens van anderen. ISFJ's zijn bescheiden en rustig in de omgang en zullen vaak voorrang verlenen aan de behoeften van anderen, vooral van familieleden, in plaats van aan eigen behoeften. Zij voelen zich ongemakkelijk bij confrontaties en zullen veel energie steken in het verzoenen van anderen. Hun eerbeid voor tradities en voor het gevoel van mensen kan een uitdagend effect hebben op anderen. Mensen zien hun waarden, hun verlangen naar structuur en hun besluiten, hun vriendelijkheid. Wat anderen echter niet zien is hun rijkdom aan innerlijke gedachten en herinneringen. Ze gedragen zich rustig, ernstig en plichtsgetrouw, attent en verantwoordelijk.

Valkuilen: ISFJ's schenken weinig aandacht aan de functies Intuïtie en Reflectie. En als ze deze functies echt verwaarlozen kunnen ze de gevolgen van hun beslissingen over het hoofd zien. Ze hebben moeite om voor hun eigen behoeften op te komen. In stresssituaties kunnen ze in paniek raken en zich van alles gaan inbeelden. Ze houden dan geen rekening met de mensen om hen heen."
Bron

Nu ben ik eens benieuwd of mensen die mij persoonlijk kennen zich in deze beschrijving van mij kunnen vinden. Laat maar komen! :-)

6 opmerkingen:

Sjaak zei

Het klopt aardig wat je beschrijft Peef. Het in paniek geraken als er iets stressie gebeurd is al aardig weg. Je schiet dan in de praktische rol en da's goed vind ik!

En als iemand je goed kent dan is het deze meneer wel hee :)

Anoniem zei

Ik herken een aantal zaken. Een aantal aspecten minder. Maar we zien elkaar te weinig denk ik om een goed totaalbeeld te geven/ krijgen.

Wat we van elkaar zien en horen zijn fragmenten/ momentopnames.
En vaak zien we elkaar in heavy situaties.

Ik denk en kijk met bewondering terug naar jou en hoe je was tijdens ma's laatste stuk op deez aardkloot. Echt Peef! Mild, zacht, saamhorig, lachend ook.

Petje af, Boet. Beeld zal ik altijd bij me dragen.

Kus van Sus

Anoniem zei

Nou Peef. Toen ik het las dacht ik....he.....das Peef niet. Alleen ben ik het met Sjaak eens over het paniek geraken...de rest....das niet mijn beeld over jou. Bedoel ik zeker niet negatief. Kan zijn doordat ik je niet echt ken. Sjaak staat echt naast je, dus ga ik af op zijn mening.

Anoniem zei

Ik las ook niet meteen "Davy" in de beschrijving. Maar ach what's in a test? Niemand is met 4 letters beschrijven toch? Een indicatie hooguit (als je hem eerlijk invult natuurlijk!) Ik heb hem jaren terug ook gedaan en ik rolde er toen uit als een "ENTJ" - (maakt dat mij voor 75% een tegenpool van jou Davy?), onlangs weer getest en ik ben nog steeds ENTJ net als Margaret Thatcher en Bill Gates trouwens ahum... Davy jij test hetzelfde als Moeder Teresa en George Bush sr....Wat ik zei whats in a test!

Anoniem zei

Hoi Boet,

heb de test ook gedaan en tot (schijnbare) verrassing ben ik een INFJ!

Grappig dat jij ook een I-tje bent... Lijkt vooral eerste letter niet te kloppen? Beiden toch praat-veel en -graag mensen...

Ik heb paar definities gelezen en vind dat dat I-tje juist wel klopt. Buitenkant en binnenkant verschil.

Maar wat Taco zegt: er zijn zoveel van dit soort testen... Peef is gewoon Peef en blijft Peef!

Kus van Sus

Anoniem zei

Leuk! Ben gek op testjes, ik ben een ENFJ en ik herken mezelf hier echt helemaal in........nu nog ff chekke of Ludwig het hier mee eens is als hij uitgelopen is.
Groetjes!

Anita