Wat gaat er door een mensch hene, wanneer hij te horen heeft gekregen dat hij een kwaadaardig gezwel in de hersenen heeft? Nou... best veul.


Welkom bij mijn online dagboek: over-leven met een anaplastisch astrocytoom. ZOLANG IK BLOG, BEN IK ER TENMINSTE NOG!

22 januari 2007

Lack of energy part 87561074639

Tja, ik kan wel plannen maken om weet ik veel wat allemaal te willen doen op een dag, maar mijn energiepeil fluctueert nog steeds nogal... Toch begin ik het een beetje door te krijgen:
  • 5 dagen chemocapsules = veel op/in bed;
  • erna langzaam opkrabbelen;
  • dippie rond de 21e dag van de 28-daagse cyclus;
  • daarna weer richting energieniveau vóór chemokuur.
En dan begint het weer van voren af aan. Morgen ff langs bij Tatjana (zo heet mijn neuro-oncologe :-)) om bloed te laten keuren en af te spreken wanneer chemo deel III plaats zal vinden ('Mag ik een recept voor minstens 2000 euro aan chemische zooi, Tatjana? Dankjewel!'). En dan maar hopen dat de stoute astrocyten in mijn kop zich koest houden na zes kuren, anders komen er sowieso nog eens zes kuren bij...
Blèh, ik voel me BLÈH! Ik wil zoveel en kan zo weinig :-(.
Ik stort me maar op mijn Sudoku's; zelfs een proefabonnement op een bundel van die verslavende puzzels genomen :-). Ik lijk mijn pa wel: toen hij thuiskwam na maanden revalideren, deed hij zowat de hele dag niets anders dan puzzelen! Zo vader, zo zoon?

6 opmerkingen:

Anoniem zei

Haai Davy,

Ik denk dat je een bepaald patroon overneemt qua puzzels ed. Mijn moeder,vader en broer puzzelden allemaal,mijn broer en vader zaten aan de crypto's en mijn moeder aan de kruiswoord/zweedse puzzelds. Zelf heb ik ook een tijdje aan de crypto's gezeten en aan de sudoku's.
Mijn moeder en broer lazen/lezen veel,ik ook! Voorbeeld doet volgen denk ik!
Sterkte weer met de volgende chemo!
Kus,Karin

Anoniem zei

verslavend die sudoko's he,helpt zo lekker je bolletje ff leeg te maken van overige zooi(werkt helaas niet tegen extra bewoners)..waarschijnlijk is die vermoeidheid een gevolg van het harde werken dat je lichaam samen met de chemo doet tegen phil..hang in there..

Anoniem zei

Take it easy Peef, one day at a time...

xXx
CC

Davy zei

Mijn vader en zus puzzelden ook veel toen ik klein was, Karin. Ik ook, ik deed vooral doorlopers en later cryptogrammen. Nu leuk goochelen met cijfertjes :).

Anoniem zei

Hi Boetie,

ja, heb veel gepuzzeld. Veel doorlopers ik met name. Patronen ...

He, take it easy, go with the flow. Denk aan jezelf.

In je lijf stapelt de chemo zooi zich toch op. Kon je die er na gebruik maar uitgooien. Werk gedaan, oke. Ga maar. Zo werkt het niet.

Lees evt. www.insavasana.nl. Vriend van me, die heel wat zinnigs te vertellen heeft. Te delen heeft. Ook over dit soort toestanden. Is aan jou.

Kus van je Sus
ook aan Sjakie xx

Anoniem zei

heyy Peefie

het valt niet mee. en aan die woorden heb je ook niets.
ik ken je een beetje
groetjes,

xx Toos