Wat gaat er door een mensch hene, wanneer hij te horen heeft gekregen dat hij een kwaadaardig gezwel in de hersenen heeft? Nou... best veul.


Welkom bij mijn online dagboek: over-leven met een anaplastisch astrocytoom. ZOLANG IK BLOG, BEN IK ER TENMINSTE NOG!

14 januari 2007

Sacrificial delusions

Toen mijn vader zijn eerste hersenbloedingen kreeg, was ik een jaar of 15 à 16. Ik had zó met 'm te doen dat het me niet uitmaakte wat er met mij zou gebeuren, áls hij maar zou blijven leven! "God of Duivel, laat mijn vader leven! Geef MIJ dan maar wat!" riep ik uit. Met de kennis van later heb ik wel eens gedacht: me and my big mouth... Of werkt 'het' zo niet? Anyway, ik heb heel lang het gevoel gehad dat ik niet ouder zou worden dan 28... vraag me niet waarom... Mijn pa heeft nog 17 jaar extra geleefd dus ik zal 28 + 17 = 45 worden? Hoe denk je jezelf gek ;-)

Trouwens, ik 'voel' mijn vader nog wel om me heen, niet altijd even vaak, maar mijn moeder voel ik helemaal niet! Is ze (nog) niet op de plaats van bestemming misschien? Of ze blijft maar controleren of de hemelpoort wel goed dicht is :-).

5 opmerkingen:

Anoniem zei

het is of ik maarten hoor praten nu..die riep namelijk toen een 1,5 jaar terug de 75% kans diagnose kwam voor karst dat het een hypofysetumor zou zijn..geef die maar aan mij als hij het maar niet heeft...hij is op z'n wenken bedient!Zo letterlijk hoeven ze het daarboven nou ook weer niet te nemen denk je dan..

Anoniem zei

35 + 17 = 52
dat schiet al beter op nietwaar? Maar Peefie elk mens is uniek nietwaar? Dus jij bent je vader niet nietwaar? Dan zijn we het er dus over eens dat het nog alle kanten uit kan. Het leven blijft spannend, soms leuk spannend, soms verrot spannend. Hopelijk overheerst het leuke.
Han en John

Anoniem zei

Ik ben erg slecht in rekenen Davy,dus ik doe niet mee,"We"gaan er gewoon vanuit dat je huize avondrood in 2054 van binnen gaat zien,want Han en John hebben volkomen gelijk,je bent uniek!

Mijn broer is trouwens gelukkig nu en werkt in de hemelse kruidentuin!
En heeft al een tijd niet gespookt!

Kuz,Karin

Anoniem zei

Hoe reken je jezelf gek of juist niet? Ik weet het ook niet Davy.

Wie had gedacht dat ma juist nu, op deze manier, op deze leeftijd zou gaan? Ik niet. Wij niet.

Random game. Laat maar gaan. Leef leef leef je eigen leven zoveel mogelijk. Kijk uit naar leuke dingen. Meer kan een mens toch niet doen?

Zachte kus van je Sus

Anoniem zei

Hee er is iets mis gegaan, (commen)taartje :-) van gisteren is niet op de blog verschenen........
Nieuwe poging:

Geweldig! :-D ik zie ze al staan aan de hemelpoort en weet zeker dat je gelijk hebt, nog eens controlen en nog eens, nog maar een keertje, nog een keer, offe laatste keer dan............enz enz:-D

X
btw vertrouwde blog weer, lekker en die groene accenten zijn oke, genoeg groen, maar toch nog herkenbaar als Peefsblog.