Wat gaat er door een mensch hene, wanneer hij te horen heeft gekregen dat hij een kwaadaardig gezwel in de hersenen heeft? Nou... best veul.


Welkom bij mijn online dagboek: over-leven met een anaplastisch astrocytoom. ZOLANG IK BLOG, BEN IK ER TENMINSTE NOG!

21 maart 2007

Tot de dood ons scheidt

Het is fijn te leven in de wetenschap dat er iemand voor je is; iemand die je nooit in de steek zal laten. En volgende maand wordt dat nog officieel vastgelegd ook. Sjaak en ik blijven bij elkaar en zijn er voor elkaar tot de dood ons scheidt en wie weet daarna ook nog wel.

Toen ik zat te Googlen voor een leuke illustratie kwam ik naast deze ook onderstaande tegen...
Het is het toegangshek van concentratiekamp Auschwitz-Birkenau. Sjaak en ik vinden de Holocaust fascinerend en hartverscheurend. We zouden graag eens naar Polen gaan om die plek des onheils te bezoeken. Hoe is dat voor een huwelijksreis? HAHAHA! Nee hoor, we hebben nog geen concrete plannen, maar het idee zit ergens in ons hoofd (ons HOOFD, niet onze HOOFDEN. We lijken soms wel vergroeid :-))

Afscheid nemen bestaat niet. Ik ga wel weg maar verlaat je niet...
Dit nummer was het laatste in het crematorium bij mijn vader.
'Maar als je eenzaam of bang bent;
zal ik er zijn.'

5 opmerkingen:

Anoniem zei

He dave...

Afscheid nemen bestaat niet...
Ik hoorde het inderdaad voor de allereerste keer bij de crematie van ome Theo, het nummer was toen net uit. Elke keer als ik het nummer hoor denk ik ook aan je paps, dat is dus best vaak want het wordt vaak gedraaid.

Lieverd geniet van alle voorbereidingen en maak er een geweldige dag van...

Kus Chantal

j zei

Hee Boetie,

rillingen bij het aanhalen vd tekst van Marco's lied, dat net uit de release kwam, weet je nog. Wij wilden dat TOEN EN DAAR al hebben ... Hele herinneringen eraan, zeker ad dagen voor de crematie...

Geniet, geniet, Auschwitz als huwelijksreis? Nah, maar ok, net als jij heb ik ook wel dat gevoel van er eens een keer naar toe te willen. "Zelfde hoofden" soms dus... :-)

Barcelona is een aanrader van mij, zo mooi, Gaudi stad. We horen het wel.

Groetjes,
Marianne en Butch

Anoniem zei

heb de aflevering van tot de dood ons scheidt inderdaad ook gezien gisteren,en een traantje weggepinkt..afscheid nemen bestaat niet,een heel mooi nummer inderdaad.

Anoniem zei

ha Davy

Auschwitz, Bart was er ook erg onder de indruk van. Maar wie niet!

alhoewel.. nog genoeg ellende in deze wereld

Maar gelukkig ook liefde en het trouwen is een mooie uiting :)

Anoniem zei

Heftige tekst inderdaad... blijft me ontroeren...

Ik ben trouwens enige jaren geleden in concentratiekamp Buchenwald in de voormalige DDR geweest.
Dat laat een onuitwisbare indruk achter. Wat daar trouwens op de poorten staat is nog net iets smeriger als bij Auswitz. Er staat " Jedem das seine", oftewel, je krijgt wat je verdient... echt erg...

xXx
CC