Wat gaat er door een mensch hene, wanneer hij te horen heeft gekregen dat hij een kwaadaardig gezwel in de hersenen heeft? Nou... best veul.


Welkom bij mijn online dagboek: over-leven met een anaplastisch astrocytoom. ZOLANG IK BLOG, BEN IK ER TENMINSTE NOG!

03 maart 2007

Dienstweigeraars

ÑOS.nl: "100 ambtenaren tegen homohuwelijk
Nederland heeft zo'n 100 ambtenaren die weigeren homohuwelijken te sluiten, blijkt uit onderzoek van het COC onder alle 443 gemeenten. In 66 daarvan willen één of meer ambtenaren om principiële redenen geen homo's trouwen, zegt de homo-organisatie. De streng christelijke gemeenten Bunschoten en Staphorst spannen de kroon. Daar zijn respectievelijk vijf en vier zogeheten weigerambtenaren. Het nieuwe kabinet vindt dat gemeenten zelf mogen bepalen of ze een ambtenaar aannemen die tegen het homohuwelijk is. De VVD en D66 vinden dat een ambtenaar geen onderscheid mag maken."


"Eén op de 6 gemeenten heeft weigerambtenaren In één op de zes gemeenten van Nederland zijn nog één of meerdere weigerambtenaren werkzaam. Dat blijkt uit een voorlopige inventarisatie van COC Nederland."

Ik ga zooooooo met mijn handtasje meppen wanneer ze ons hier weigeren! Don´t you DARE rain on my parade!! Ah, WbD staat niet op de zwarte (roze?) lijst :-)

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Ow,ik zie net dat ik jouw onderwerp "gepikt"heb,maar mag wel he Davy? Is ONS onderwerp!
En ik ga met je mee meppen,al moet ik dan wel ergens een handtasje lenen.........
Knuf,Karin

Anoniem zei

Het is lullig dat de maatschappij nog zo in elkaar zit.

Maar jij wilt toch niet getrouwd worden door iemand die het met tegenzin doet??

Dus wees blij met dat mensen mogen weigeren en dat je nu weet dat er met plezier getrouwd wordt

XX Stiefmoe

ennnn ik heb er niets tegen hoor ik getuig met plezier