Wat gaat er door een mensch hene, wanneer hij te horen heeft gekregen dat hij een kwaadaardig gezwel in de hersenen heeft? Nou... best veul.


Welkom bij mijn online dagboek: over-leven met een anaplastisch astrocytoom. ZOLANG IK BLOG, BEN IK ER TENMINSTE NOG!

31 oktober 2007

Grafpraat

Toen ik daarnet naar het graf van Ansje liep, zag ik vanop afstand dat er mensen bij haar laatste rustplaats stonden. Ik dacht dat ik de auto van haar oudste dochter had zien staan en op een dag als vandaag is dat niet verwonderlijk. Er is echter afgelopen maandag iets verderop een vrouw begraven en sommige van de nabestaanden die er nu waren hebben Ans ook gekend. Zo kwamen we aan de praat over leven, ziekte en dood. De vrouw had de ziekte van Hodgkin en is 58 jaar geworden... iemand had een zoontje verloren op 8-jarige leeftijd aan botkanker... et cetera, et cetera. Het leek wel een scene uit een film zoals we daar stonden.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Kafka taferelen...

Lieve Boetie, schouders recht, hoofd omhoog, blik vooruit. En soms ook niet.

Kus van Sus xx

Google-Girl zei

Bizonder en Bizar tegelijk...