Wat gaat er door een mensch hene, wanneer hij te horen heeft gekregen dat hij een kwaadaardig gezwel in de hersenen heeft? Nou... best veul.


Welkom bij mijn online dagboek: over-leven met een anaplastisch astrocytoom. ZOLANG IK BLOG, BEN IK ER TENMINSTE NOG!

18 oktober 2007

Pieker Peins Peef


Of het nou komt door de extra belasting van de verkoudheid, de dood van Reinder, de slechte berichten rondom Iris, ik weet het niet maar ik zit teveel in mijn hoofd de laatste dagen. Ik HAAT het wanneer ik een PrakkizeerPeef ben en amper kan genieten van de mooie en leuke dingen in mijn leven. Had laatst het idee om de blij-maak-pillen af te bouwen maar laat mij maar even chemisch blij zijn en voorkomen dat ik in een negatieve spiraal beland richting depressie.

Het piekeren zit in mijn genen: vooral mijn moeder kon er wat van en naast haar dwangmatige handelingen had zij voornamelijk last van een gegeneraliseerde angststoornis* schat ik zo in om er maar eens een DSM IV etiketje op te plakken. Toch makkelijk om mams de schuld te geven :-).

Misschien moet ik de verf en penselen weer eens oppakken. Een kloddertje piekerverf hierrrrrrrrrrr en een kloddertje peinsverf daarrrrrrrrrrrrr.

6 opmerkingen:

Anoniem zei

probeer het eens zou ik zeggen,kladder eens wat verf tegen het doek..beetje opwekkend muziekje erbij of juist een janknummer om het er eens gewoon uit te gooien..*dikke virtuele knuffel vanaf hier*

Anoniem zei

Inderdaad Davy,bezig blijven,het cliche: afleiding zoeken,ik ben in de winter depri gevoeliger,zou voor jou ook niet zo raadzaam zijn om nu met pilletjes te stoppen!

Lekker verven en wanneer komt de tentoonstelling? ;-)

Knuf,vanuit D

Anoniem zei

Dat zou best wel eens goed kunnen doen.
Mooie herfsttaferelen, vrolijke paddestoelen of wat al niet meer.
eerst buiten in het zonnetje inspiratie opdoen en dan lekker kladderen.
Succes he!
Alle goeds Marjolijn.

Google-Girl zei

Dat zijn van die fases, weer een laagje van 'de ui' af aan het pellen. Misschien weer eens een goed gesprek met de oncologieverpleegkundige kan ook opluchten. En vooral even niet met de happypillen stoppen, je kunt nu alle hulp gebruiken, geestelijk en lichamelijk.

Google-Girl zei

Hele dikke knuffel nog erbij!!
XXXXXXX

Anoniem zei

Hoi Davy,
Iedere dag denk ik aan jou.
Afgelopen jaar heb je het HARTSTIKKE goed gedaan.Met veel bewondering heb ik met je mee geleefd.
Af en toe mag het best iets minder gaan.Je hebt heel veel kracht in je.
Sterkte, Truus