Wat gaat er door een mensch hene, wanneer hij te horen heeft gekregen dat hij een kwaadaardig gezwel in de hersenen heeft? Nou... best veul.


Welkom bij mijn online dagboek: over-leven met een anaplastisch astrocytoom. ZOLANG IK BLOG, BEN IK ER TENMINSTE NOG!

03 oktober 2007

Regen

Mijn wandeling met mevrouw G lijkt in het water te vallen. Het giet buiten en dat is niks als je in een rolstoel zit. Ik ga er straks wel heen voor de gezelligheid en meteen ff langs mijn ex-vriendin mevrouw O ;-).

Koortsdeun
‘t Is triestig dat het regent in den herfst,dat het moe regent in den herfst, daar-buiten,- En wat de bloemen wegen in de herfst;- en de oude regen lekend langs de ruiten...
Zwaai-stil staan grauwe boomen in het grijs,de goede sider-boomen, ritsel-weenend;- en ‘t is de wind, en ‘t is een lamme wijs van kreun-gezang in snakke tonen stenend...
- Nu moet me komen de oude drentel-tred,nu moet me ‘t oude vreê-beeldje gaan komen,mijn grijs goed troost-moedertje om ‘t diepe bed waar zich de warme koorts een licht dierf droomen,en ‘t wegend wee in leede tranen berst...
...'t Is triestig dat mijn droefheid thans moest komen,en loomen in ‘t atone van de boomen;- ‘t Is triestig dat het regent in den herfst...


Karel van de Woestijne uit: Werken. van Dishoeck, Bussum 1928

edit 14u39
Mijn oudste cavia Mitzi is daarnet praktisch in mijn handen gestorven. Hij was al oud maar het is vooral zielig voor vriendje Paddy, die is nu alleen :-(.

Dag lieve piepebeesje Mitzi.

7 opmerkingen:

Anoniem zei

Ja, he vreselijk wat een pokke weer.
Vandaag al twee keer nat geworden, dat is wel genoeg voor vandaag.
jij succes bij je vriendinnen!!
Liefs Marjolijn.

Anoniem zei

hier voor het moment weer even droog,ik neem de plu maar mee vanavond(vergadering in je achtertuin.lees bunnik)..ach het weer past bij m'n stemming van het moment.

Anoniem zei

Ach gossie Davy,het beestje koos er wel een "goede"dag voor uit,zo'n zeikdag!
Rust zacht!

xje

Anoniem zei

Hey Davy

Vervelend dat mitzi overleden is, ja ik ken hem wel. Ook idd sneu voor zijn vriendje.
Het is wel een troosteloze dag idd. met deze regen.
Ik wens je sterkte en een goede reis naar London.
Liefs Nicolien

Anoniem zei

Hier giet het ook, de hele dag bijna al. Niets is lekkerder dan om dan thuis te cocoonen, toch?

Heb vandaag verlof,grotendeels toch achter pc ah werk vh werk. Geeft niets. Alle support, intern en extern.

Lekkere drankjes in huis gehaald, crackers with cheeses, dvd (Last King of Scotland v vanavond). Aanrader voor thuis-regen-blijvers: maak het jezelf gewoon heel gemakkelijk en gezellig thuis!

Na regen komt toch zonneschijn? Geniet dan van wat er is.

Boetie, gecondoleerd met dit heengaan. Life goes on, changed, but goes on.

Kus van Sus xx

Anoniem zei

maar hopen dat we een mooie dagen in londen hebben. Dan moet gewoon na al dat vieze weer en narigheid
Toos

Davy zei

Wij vermaken ons sowieso wel Toosje :-)