Wat gaat er door een mensch hene, wanneer hij te horen heeft gekregen dat hij een kwaadaardig gezwel in de hersenen heeft? Nou... best veul.


Welkom bij mijn online dagboek: over-leven met een anaplastisch astrocytoom. ZOLANG IK BLOG, BEN IK ER TENMINSTE NOG!

11 oktober 2007

Dynamische hersenen

Ik voel me vandaag gelukkig iets beter dan de voorgaande dagen. Ben vanochtend dan ook naar het Beatrixgebouw van de Utrechtse Jaarbeurs gegaan. Parkeren kost daar 10 euri ongeacht de duur, maar het was zo ontzettend druk bij station Bunnik dat ik maar ben doorgereden (normaal zetten Sjaak en ik vaak de auto bij dat station en nemen dan de trein naar Utreg CS).
Ik heb zes korte lezingen bijgewoond voornamelijk over de ontwikkeling in verschillende stadia van de hersenen en dan met name welke zaken de normale ontwikkeling kunnen verstoren. Het was deels een 'opfriscursus' van mijn studie psychologie (en dan vooral het technische gedeelte, hoe het centrale zenuwstelsel werkt) en deels een update aan de hand van recente onderzoeken en bevindingen. Toen vond ik het wel weer mooi en hield ik het voor gezien en na even bij de stands van verschillende (patiƫnten)verenigingen (zoals Cerebraal) en stichtingen (zoals de Hersenstichting) te hebben gekeken ben ik richting huis gegaan.
Trouwens, min of meer toegezegd volgend jaar te willen collecteren.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Lijkt me heel interesting ;)
Maar van zo'n dag wordt ik meestal ook wel mega moe in m'n hoofd
(hoe toepasselijk in dit geval :))

X

Schoonzussie

Google-Girl zei

Kan Peefie nog wel wijzer worden dan? ;-)
Veel sterkte met het snotter- en snuitgebeuren! Ik hoop dit keer een rondje over te slaan...

xXx
Chanti