Wat gaat er door een mensch hene, wanneer hij te horen heeft gekregen dat hij een kwaadaardig gezwel in de hersenen heeft? Nou... best veul.


Welkom bij mijn online dagboek: over-leven met een anaplastisch astrocytoom. ZOLANG IK BLOG, BEN IK ER TENMINSTE NOG!

01 februari 2007

Ouderlijk huis

Mijn broer en schoonzus hebben flink hun best gedaan in het huis waar Marianne, Ludwig en ik alledrie zijn geboren. Dingen verkocht, weggegeven en weggegooid. Ik heb als 'herinnering' een gouden dames zakhorloge meegenomen en ben daar erg blij mee als 'klokkofiel' ;-). Meer hoef ik ook niet te hebben: ma had een geheel andere smaak en het wordt sowieso anders te vol hier. EN zijzelf komt ook nog hierheen :-).

En nu is het huis zelf ook verkocht!
Het huis waar ik tot mijn 19e gewoond heb. Er komt een jong stel in en zo hoort het: een huis, daar moet in geleefd worden! Wat LEVEN in de brouwerij!! Gooi de ramen open, laat veel licht binnen en tijd voor een feestje!
De term 'ouderlijk' is toch niet meer van toepassing. Ik kan geen ouder meer opzoeken in dat huis. En voor de rest is het maar een stapel bakstenen. Stenen die veel lief en nog meer leed hebben gezien, en nu is het tijd voor een heel nieuw begin voor die stenen uit 1959, en wie weet wordt het snel weer een ouderlijk huis voor andere mensen.

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Hi Boetie,

mijmeren he... toch wel na het bericht van verkoop.

Ouder-lijk, oud-erlijk, oud huis, huis v ouders, dat "lijk" laat ik maar even, al zullen er minimaal -tig kattenkadavers onder de grond liggen :-)

Tsja, ben ook blij dat het afgerond wordt. Ook dat stuk. Net als jij. Dat huis heeft ook een frisse doorstart nodig...

Op het laatst zag het eruit en voelde het ook als tot wat het verworden was,letterlijk en figuurlijk: stoffig, muf, bruin, donker, gesloten, niet toegankelijk...

Tabee huis, het ga je goed, vaar wel!

M.

Anoniem zei

wat een wonderlijke parallel verhaal..ook hier kwam gisteren het bericht dat het huis van m'n ouders verkocht is.Ik heb in dit huis nooit zelf gewoond,maar natuurlijk wel zo'n 12 jaar kind van/aan huis geweest..ik ben er vanuit getrouwd,onze huwelijksnacht zelfs doorgebracht,m'n kinderen hebben er gelogeerd..een heleboel herinneringen kortom.Al zijn de omstandigheden van de verkoop gelukkig heel anders..

Anoniem zei

Wowie dat is snel verkocht...fijn voor jullie!
Zal inderdaad gepaard gaan met de nodige herinneringen en emoties maar ja zonder ouders is er geen ouderlijk huis het is idd maar een hoop bakstenen, sfeer etc moet je altijd nog zelf maken.

lieve davy...denk veel aan je

kus vanuit kloosterzande

Anoniem zei

He Davy

OP zich wel fijn dat het nu verkocht is, Je had het er gisteren nog over.
Je hoopte het zo en nu is het echt verkocht. Is toh wel weer een pak van je hart.

Liefs van Nicolien