Wat gaat er door een mensch hene, wanneer hij te horen heeft gekregen dat hij een kwaadaardig gezwel in de hersenen heeft? Nou... best veul.


Welkom bij mijn online dagboek: over-leven met een anaplastisch astrocytoom. ZOLANG IK BLOG, BEN IK ER TENMINSTE NOG!

08 februari 2007

Illness Manual

Ik lig hier prinsheerlijk in bed op mijn schootmodel computer te tikken. Ben laat gaan slapen omdat ik nog even wilde genieten van uren zonder koppijn. Stress/spanning lijkt me meer de oorzaak van die pijn dan kuren van Phil. Ik heb lang geleden als kind een tak onder mijn rechteroog gehad tijdens spelen met vriendjes en toen is er vast een zenuw geraakt o.i.d., want ik heb erna veel in een donkere kamer op bed gelegen met helse hoofdpijnen. 'Dader' Paul vond het zooo erg voor me en zijn moeder voelde zich heel erg opgelaten toen ze me op mijn verjaardag kwamen opzoeken. Ik weet nog goed dat ik een legpuzzel kreeg met de afbeelding van een hoovercraft :-). Hoe dan ook, het is een zwakke plek gebleven denk ik.

Eigenlijk stel ik me iets anders voor bij een kuuroord maar ik creëer mijn eigen ziek-zijn-plekkie. Dat is iets wat ik van Sjaak geleerd heb: ook al ben je beroerd, zwak, misselijk, dan nog kun je 'gezellig ziek zijn'. Als je steen en been blijft klagen, dan maak je het jezelf nog eens extra moeilijk. Misschien wel omdat je je ziekte en klachten dan teveel aandacht gunt, teveel centraal zet. Ik héb kanker maar bén zoveel meer!
Ik ga straks lekker de DVD van de musical Cats kijken en luisteren denk ik. Sjaak en ik hebben jaren gelee de Vlaamse uitvoering daarvan gezien in Antwerpen en nu heb ik de Engelse uitvoering op schijf. Speciaal voor Porsje, Gianni en alle poezekinderen, ook diegene die niet meer fysiek aanwezig zijn zoals Junior,Slimpie en Giorgio. En erna/tussendoor lekker slapen.
Vecht lijf, VECHT!

7 opmerkingen:

Anoniem zei

Bless him with the STRENGTH to FIGHT Lord!!!

xXx
CC

PS. De groetjes van Gianni aan Porsje! ;-)

Anoniem zei

Bets geschikt weer om een DVD te gaan kijken.
ik zou graag gezellig met je mee kijken :)

xxxToos

Anoniem zei

Wijze woorden Davy: je bént DAVY en toevallig héb je kanker, maar dat is slechts een onderdeel van je bestaan.
Han en John

Anoniem zei

Het gezellig ziekzijn heb ik van jou geleerd. Ik kan het niet altijd, maar ik kan het nu wel beter, meer dan ik dat heb gedaan.
Wel handig als je alles bij je bed hebt he?

Heel veel liefs van Nicolien

Anoniem zei

veel plezier met je dvdtje en mobiele pjuter..enne goede instelling hoor!

j zei

Sjaak is altijd een "positieve" invloed in je leven geweest Dave. Op zijn eigen bescheiden, rustige manier... Dat soort mensen is een zegen.

Lieve broer, rust en geniet. Je bent voor mij: Davy, Boetie, man, mens... Dat zegt het voldoende.

Kus van je zus

j zei

Lieve Sjaak,
derde broer,

Zegen ben je
voor broers en mij
Een prachtig mens
aan Dave zijn zij

Kussen van mij XXXXXXXXXXXXXXXX