Wat gaat er door een mensch hene, wanneer hij te horen heeft gekregen dat hij een kwaadaardig gezwel in de hersenen heeft? Nou... best veul.


Welkom bij mijn online dagboek: over-leven met een anaplastisch astrocytoom. ZOLANG IK BLOG, BEN IK ER TENMINSTE NOG!

09 februari 2007

De goeie kant op

Alweer bijna weekend. De tijd gaat zo verrekte snel. Davy is alweer aan de derde dag van deze chemo bezig, over de helft dus. Tot en met zondag nog en dan weer poosje rust. Vanmorgen stonden de pilletjes tegen. Niet zo gek vind ik, is toch rommel, rotzooi wat je in je lijf gooit.

Gaat ook deze keer best goed vind ik. Hij houdt zich rustig, veel op bed en overgeven, echt beroerd zijn is er (nog) niet bij. Gisterenavond ging het eten er zelfs lekker in. Houden zo zou ik zeggen :)

Het 'leuke' voor mij van de chemo is dat Davy ook op is als ik opsta en mezelf in de voorbereiding gooi om te gaan werken. Vind ik gezellig.

Na afgelopen dinsdag is er toch wel rust in 't koppie. Je weet niet wat de MRI te zien geeft. Kan positief zijn, maar kan ook negatief zijn. Zat er best over in. Davy ook, maar allebei deden we voorkomen alsof het wel meeviel. Stoere kerels als we zijn ;)

De dagen lengen al aardig en 's morgens als ik naar de bushalte loop, hoor ik de vogeltjes al fluiten zoals je ze in het voorjaar hoort fluiten. Of je wilt of niet, je wordt er vrolijker door. De lente komt er aan. De tijd dat alles weer gaat bloeien en groeien en het groen echt groen is. De tijd ook dat de lammetjes weer lopen te huppen en te springen in de wei. Op naar deze mooie, blije, vrolijke periode. Heb er zin in!

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Hoi Davy en Sjaak,
Gefeliciteerd dat de MRI scan stabiel was gebleven,
Ik vind dat jullie er samen heel goed mee om gaan.
Sjaak heeft gelijk dat je het gezellig moet blijven maken.
Hartelijke groeten van Truus (cerebraal)

Anoniem zei

Sjaak,

Spring is in the air. Springen straks weer.

Elke dag kan je genieten, hoeft niet van grote dingen te zijn

Boetie,

Gelukkig ben je niet al te ziek, zwak en misselijk, rust maar veel.
Nog even, deze kuur ook weer achter de rug.

Kus voor allebei xx
Sus

Anoniem zei

Lieve Sjaak,

Wat ben jij een heerlijke positivo. Blijf zo!!!!!!!!!! Geweldig.
Han en John