Wat gaat er door een mensch hene, wanneer hij te horen heeft gekregen dat hij een kwaadaardig gezwel in de hersenen heeft? Nou... best veul.


Welkom bij mijn online dagboek: over-leven met een anaplastisch astrocytoom. ZOLANG IK BLOG, BEN IK ER TENMINSTE NOG!

15 februari 2007

De wereld is klein, maar het brein is groot

'Brain Facts
A PRIMER ON THE BRAIN AND NERVOUS SYSTEM'
THE SOCIETY FOR NEUROSCIENCE


Dat van mij valt buiten de garantie omdat ermee geprutst is, maar werkt nog goed genoeg om jaren mee te gaan!

"Eng ist die Welt, und das Gehirn ist weit." Friedrich von Schiller, Duits dichter (1759-1805)Uit: Wallensteins Tod (1800) Ik had Duits in mijn eindexamenpakket ;-)
edit 16u56
Het viel de buuv op dat ik was afgevallen en ze vroeg of ik er wat voor gedaan had, of ik pillen had geslikt of zo. Ja duh, welterusten buuvje! HELE dure pilen ja...

7 opmerkingen:

Anoniem zei

Ja, de wereld is beperkt, de mogelijkheden in gedachten oneindig groot.

En of het nou door hersencellen, hersenstam, hersentubili of ander sub-atomaire lagen komt, het is een ingewikkelde computer.

En resistentie en mutatie....

Ben geen wetenschapper, dus houd het er maar op dat ook jouw brein, jouw hersenen, in revisie of niet, door de APK of niet, een oneindige bron van mogelijkheden bevat Davy.

Let that river flow! Geen beperkingen door allerlei fysiologische zaken. Je kunt de hele wereld bereizen en bereiken in gedachten, in dromen.

Dream on, Brain Main :-)

Kus van Sus

Davy zei

By the way: astrocyten zijn stervormige cellen die de bloedhersenbarrière vormen in het centraal zenuwstelsel. Ze vormen een continue schede rond de bloedvaten en regelen het metabolisch verkeer tussen het bloedvat en de zenuwcellen. Ze zorgen ervoor dat bloed niet rechtstreeks in contact kan komen met zenuwcellen, maar laten wel de nodige voedingsstoffen door. En bij mij spelen ze voornamelijk op, vandaar de naam astrocytoom.
*einde college*

Anoniem zei

The brain is what makes us human: jammer dat je nu niet meer helemaal menselijk bent! Heeft Sjaak dat wel overwogen voordat hij zijn jawoord gaf? LOL
Han en John

Anoniem zei

"geweldig" zo'n buuf..ach leveren die pillen je naast alle ellende ook nog een complimentje op ;-)

Anoniem zei

Pfffff,kan het ook nog in gewone taal? hersentubili sub-atomaire metabolisch......sorry maar 't gaat mijn petje te boven.

Was toch al nooit zo dol op school ;-)

Greetz,Karin

Anoniem zei

Als het je petje te boven gaat, geeft niets Karin.
Als er maar wat onder het petje zit! :-)

Groet,
Sus van Peef

Anoniem zei

Boetie,

daarom tekenen ze dus sterretjes boven je hoofd als je er een dreun op gekregen hebt of als het je duizelt.

Astrocyten, spelen bij jou op, laat ze meespelen :-)

Sus