Wat gaat er door een mensch hene, wanneer hij te horen heeft gekregen dat hij een kwaadaardig gezwel in de hersenen heeft? Nou... best veul.


Welkom bij mijn online dagboek: over-leven met een anaplastisch astrocytoom. ZOLANG IK BLOG, BEN IK ER TENMINSTE NOG!

13 september 2006

We beginnen met aftellen

Zo, de eerste week kuren zit er bijna op. Ik had liever in Spa of Thermae 2000 gezeten maar we doen het er maar mee :-) Vanmiddag de eerste controle bij radiotherapie; de eerste controle bij de verpleegkundige afgelopen maandag was prima:

Bloedbeeld:
  • Hemoglobine: 9.4 (8.5 - 11 = normaal dus geen bloedarmoede)
  • Leukocyten (witte bloedlichaampjes): 8.0 ( 3.5 - 11 = normaal dus mijn afweer is goed)
  • Trombocyten (bloedplaatjes): 293 (150 - 400 = normaal dus mijn bloed stelpt goed indien nodig)
Einde Medisch Centrum Davy :-)

Mijn bioritmegolven fysiek, emotioneel en intellectueel dalen, maar screw that ;-)

Edit 17:43 Nou, dokter van Es (die ik dus niet meer herkende... jaaaa, ik zie zoveel nieuwe gezichten tegenwoordig!) was erg tevreden. Zij is radiotherapeut en dr. Seute neuro-oncoloog (weet ook niet meer hoe ZIJ er ook alweer uitziet ;-)), en samen zijn de dames verantwoordelijk voor mijn goede behandeling :-) Kortom: voor week 1 ben ik geslaagd, lol

Wat merk ik nu van alles? Nou, de laatste dagen vooral weinig eetlust. Soms wat misselijk en soms iets meer ;-) Soms ontzettend moe en dan weer 'vol energie'. Bijwerkingen vind ik niet erg, want ze zijn draaglijk. Hey, ik zit aan de chemo en daarbovenop nog eens bestraling dus ik kon wat verwachten. Ondanks alles ben ik toch trots op mijn lijfje :-)

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Fijn dat alles bloederig gezien oke is! succes straks in 't ziekenhuis,dikke vette knuf, X

Anoniem zei

Hey Davy

je mag zeker trots op jezelf
zijn :D je doet het erg goed.

Groetjes Daan

Anoniem zei

HE lieverds...

kijk dat zijn nog eens uitslagen!!!
Daar doen we het voor!!!
Davy hieruit put je vast weer nieuwe vechtlust voor de tweede week.
LUCTOR ET EMERGO!!!

kus

Chantal

Anoniem zei

Waauw Davy, we zijn trots op jouw lijffie en vooral op je doorzettingsvermogen en optimisme. Er is een uitdrukking: ga zo door en gij zult spinazie eten. Wij passen die een beetje aan: ga zo door en je chemo zal je tumor vreten!
Liefs, Han en John