Wat gaat er door een mensch hene, wanneer hij te horen heeft gekregen dat hij een kwaadaardig gezwel in de hersenen heeft? Nou... best veul.


Welkom bij mijn online dagboek: over-leven met een anaplastisch astrocytoom. ZOLANG IK BLOG, BEN IK ER TENMINSTE NOG!

12 september 2006

Eerste werkdag

M'n eerste werkdag zit er weer op. Inmiddels gisteren, maar heb er nu pas tijd voor om wat neer te zetten. Was vanavond laat thuis omdat de treinen eerst niet reden, en pas na een poos wachten er eentje stopte op het station, maar onbekend was waar deze zou stoppen. Natuurlijk geen conducteur of wat dan ook te zien. Op de gok gepakt dus maar. Stopte niet in Bunnik, dus mee naar Utrecht en daar op de bus wachten naar Wijk. Was om goed half acht thuis. Thuis snel wat gegeten, en daarna Daan wat geholpen met het weghalen van het onkruid voor het huis. Ziet er weer helemaal toppie uit. Daan bedankt kerel!

Was vanmorgen echt heel gek en vreemd om Davy alleen te moeten laten. Wilde dat niet, maar het leven gaat door, dus er moet weer gewoon gewerkt worden. Het idee dat 'ie alleen de pillitjes zou moeten innemen, ik hem niet na zou kunnen kijken als 'ie met de taxi meegaat, niet "Hoi" zou kunnen zeggen als 'ie terug zou komen. Dat vind ik stom dat dat niet gaat omdat ik op m'n werk zit. Echt een gevoel van "Ik laat Peefie alleen". Best wel een verdrietig gevoel had ik erover.

Op m'n werk de tijd in de gaten gehouden voor het innemen van de pilletjes en ook op de klok gekeken wanneer de bestraling was. Via MSN af en toe wat met elkaar gebabbeld.

De eerste dag verliep eigenlijk best wel lekker. Niet al te druk, collega's die toch wel blij waren dat ik er weer was. Alleen de vraag "Lekkere vakantie gehad?" stond me tegen. Zei meestal maar "Ja hoor, harstikke lekkere vakantie gehad". Hoeft ook niet iedereen te weten en zeker klanten niet, wat voor een soort vakantie ik heb gehad. Ben vrij geweest, toch wel uitgerust, maar een ontspannen vakantie is het niet geweest. Is helemaal niet erg, heb nergens spijt van, van wat ik wel of niet heb gedaan in m'n vakantie. Is goed geweest zo. Heb er een tevreden gevoel over en dat is het belangrijkste.

Morgen de tweede werkdag en dan zal ik en ook Davy, merken dat het leven weer doorgaat. En ik weet dat hij het fysiek wel alleen moet doen overdag, maar dat ik toch bij hem ben. Als de pilletjes erin gaan, ben ik erbij en als hij de taxi instapt ben ik erbij, net als bij de bestraling en als 'ie weer thuiskomt. Niet de massa Sjaak, maar wel m'n gedachte!

3 opmerkingen:

Davy zei

Je laat me niet alleen of in de steek, Sjaak. Het is juist goed dat je werkritme weer op gang komt... heb je ook weer eens iets anders omhanden...

Werk ze! :-)

Anoniem zei

Hoi

Graag gedaan Sjaak
als ik Davy en jou er mee kan
helpen dan doe ik dat graag, en dat weet je.

Groetjes Daan

Anoniem zei

Ha Sjaak,
Ik hoop dat jij je ritme inmiddels weer gevonden hebt op je werk. en tja..je kunt minder vaak bij Davy gaan, maar toch fijn dat je elke avond er kunt zijn :)

Toos