Wat gaat er door een mensch hene, wanneer hij te horen heeft gekregen dat hij een kwaadaardig gezwel in de hersenen heeft? Nou... best veul.


Welkom bij mijn online dagboek: over-leven met een anaplastisch astrocytoom. ZOLANG IK BLOG, BEN IK ER TENMINSTE NOG!

08 juli 2006

Why worry?

Ik ben vandaag niet in mijn hummetje, geloof ik. Heb daarnet wat foto's van mezelf gemaakt (gaat ook snel vervelen) en mijn gemaakte glimlachen zien er dus exact zo uit. Hopelijk word ik geen verbitterd stuk chagrijn (of ben ik dat al?).

Het wachten duurt best lang. De operatie is een week uitgesteld maar misschien had ik toch liever gehad dat dat niet zo was. Dan had ik dat alvast maar achter de rug. Ik heb het gevoel dat mijn leven in een soort van wachtstand zit: ik kan nu moeilijk op zoek gaan naar werk (en eerlijk is eerlijk, daar heb ik ook de fut niet voor, laat staan de zin), en ik ben weer zó bezig met zingeving. Wat geeft MIJN leven ZIN?

Misschien moet ik weer eens gaan schilderen, hoewel het daarmee gaat zoals zoveel dingen in mijn leven: ik begin vol enthousiasme, maar als het me niet bevalt kap ik er (te) snel mee. Dat heeft ook zeker te maken met perfectionistje zijn. Waarom moet je iets naschilderen wat al van zichzelf mooi is? Ceci n'est pas une pipe! Het schilderij wat ik voor Toos heb gemaakt is een van de mooiste dingen die ik ooit gemaakt heb (vind ikzelf natuurlijk :-)). Misschien wel omdat ik me (bijna?) volledig kon uiten, geschilderd vanuit mezelf dus vrije expressie. Komende week maar proberen dat gevoel weer terug te krijgen.

Wat ik ook stikvervelend vind: ik maak mezelf soms gek met de vragen: welke klachten komen van de tumor af en hoe lang heb ik dat ding dan al?! Hoe zal ik zijn als dat ding eruit gesloopt is? Superirritant ook om af en toe op DE plek wat te voelen: steken, rare sensaties, net alsof het 'werkt'. HIJ wél! :-) Medici noemen zo'n tumor vaak een 'proces'; ik wil MIJN tumor een fatsoenlijke naam geven, dan hoef ik het even niet over de tumor te hebben, maar bijvoorbeeld over Oscar :-). 'Ik heb last van Oscar'. Wie heeft leuke ideeën?

EDIT
Your Outrageous Name is:

Phil McCrackin

Volgens de generator is zijn naam Phil McCrackin. En die naam bevalt me wel, lol. Ik vind dat een tumor mannelijk moet zijn en heb astrocytoom en hersentumor geprobeerd.

6 opmerkingen:

Anoniem zei

Hai Davy

Ik denk dat schilderen een goede uiting van emotie is (zoals ik het met schrijven doe). Ik was/ben in ieder geval heel blij met jouw werkstuk.
En een naam voor je tumor? Goh, daar moet ik over denken, misscien heeft karin een idee.

Liefs Nicolien

Anoniem zei

Kan me goed voorstellen dat je je voelt zoals je beschrijft.......
vind het ook lang duren en ik sta niet eens in jou schoenen.
Je zou al van minder gek worden...
Toch lijkt schilderen me wel wat... dus kom op en ga aan de slag, je kan het, tsjakka!!;o)
Knal die verf gewoon op het doek, wat maakt het uit... zie maar wat ervan terecht komt.
Wie weet wordt het wel je beste beste werk tot nu toe en kan je hier dan een foto van maken, dan kunnen we met zijn allen bepalen of het wat is, of dat je het nog eens over moet doen :-)

X

Weet je dat sommige mensen je zo in hun hoofd/hart hebben dat ze zelfs al over je dromen.
3x raden wie...


Het ligt elke nacht naast me ;-)

Anoniem zei

Hmmm..een naam....misschien Brian?

Anoniem zei

leuk gevonden, Utie :o)
alleen ... ik ben net thuis van TW classic (een rock/pop festival) en Bryan Adams sloot af ...
;-)

Anoniem zei

Wat denk je van de naam Tummie?
Han

Davy zei

@ Han: 'Wat denk je van de naam Tummie?'

Jij bent de 2e al. Sjaak kwam daar ook mee :-)