Wat gaat er door een mensch hene, wanneer hij te horen heeft gekregen dat hij een kwaadaardig gezwel in de hersenen heeft? Nou... best veul.


Welkom bij mijn online dagboek: over-leven met een anaplastisch astrocytoom. ZOLANG IK BLOG, BEN IK ER TENMINSTE NOG!

06 juli 2006

In den beginne



Ik heb nooit de behoefte gehad om een eigen weblog te creëren, maar Sjaak wees me erop dat dat handig is wat betreft ziekenhuis ende zo. Kan hij het ook updaten! :-)

Voor wie het nog niet weet: ik heb 12 juni 2006 te horen gekregen dat ik een hersentumor heb, en 23 juni jl. dat die er binnenkort wordt uitgehaald. Ik heb nieuws! In week 29 is het zover: dan laat ik een (stuk) temporaalkwab achter in het Academisch Ziekenhuis in Utrecht. YAY!

Doe gezellig mee met deze blog: ga lekker zitten janken, vertel een mop, vertel dat je niet zonder mij kunt, zeg wat je altijd tegen mij wilde zeggen, leef je uit!

Groetjes,

Peef aka Davy van Waterschoot


P.S. O, als iemand wil weten hoe zoiets er nu uitziet op de MRI? Ik heb 4 pics in Word geplakt en dat bestand vind je hier

EDIT Mitzi en Paddy were NOT amused. Hébben ze eindelijk de kans om door te breken en dan plaatst baasje niet eens een foto van The Black Boys aka Monsterbaby's. Bij deze alsnog:

18 opmerkingen:

Anoniem zei

Hi beer,
je bent veel in mijn gedachten
Kus
Rob

Davy zei

Dankjewel voor je 1e berichtje, Rob! Dat er nog maar vele mogen volgen.
WIE VOLGT ZIJN VOORBEELD?! ;-)

xje
Peef

Anoniem zei

Het lijkt nu pas stilaan door te dringen bij mij ... het bleef zolang een "slechte droom maar ik word zo wel weer wakker" ...
Alle heiligen hierboven zullen me nu wel beu zijn. Het moet gewoon goedkomen, Peefje ... het moet ...
Ik heb je veel te laat leren kennen en daarom nog vele jaren in te halen.
Goed idee trouwens van Sjaak ...
Het gebeurt niet gauw, maar ik zit zonder woorden ...
Peefje, wij (jij en al je vrienden) komen er door en gek worden, kan je niet ... (je kunt nooit worden wat je al bent)
Veel liefs,
Inge

Anoniem zei

Hai Peefje...

Goed idee van Sjaak. Dat scheelt ook weer met het iedere keer weer hetzelfde verhaal afsteken, waar je zelf zo'n gruwelijke hekel aan hebt. ;-)

Heel veel sterkte de komende tijd, vooral voor jou, maar ook iedereen die je een warm hart toedraagt...

Dikke knuffel,
Charley aka MeeMeeMee Beaker ;-)

Anoniem zei

Goed idee van Sjaak en zo misschien helpt het je als je er zelf even doorheen zit.
Nog steeds heb ik het gevoel van, het kan eigenlijk niet. Maar het is zo en ik heb er idd geen woorden voor. Ik hoop alleen dat ik net zo steun voor jou kan zijn, als jij voor mij bent geweest in moeilijke tijden.
Peefie ik hou van je en ik leef en vecht met je mee......

Heel veel liefs van Nicolien

Anoniem zei

he lief neefie (hier maar de nette versie ;-))

tja nu kan ik het natuurlijk ook niet nalaten om ff via deze weg een berichtje achter te laten!

Je weet dat ik aan je denk en met je meeleef...hou moed en heb vertrouwen!

Dikke kus
van je nichtje

Anoniem zei

Van: Hans de Kruijf
Datum: 07/06/06 14:06:00
Aan: Davy
Onderwerp: week 29 uh oh over 2 weken?



Ha mijn lief,


normaal heb ik op alles wel een ad rem gedachte, cq antwoord.


neen, dus....


Dat zegt meer over mijn beperkingen, dan over jouw hersenspinsels!!


Ik kan deze hersenspinsel niet van je overnemen (jouw van afstand kennende, zou je dat ook niet willen. Het zou je eer te na zijn.)


Ik weet niet wat de verwachtingen zijn, die wil ik ook niet weten. Ik ga er gewoon vanuit dat je na de operatie, nog spitsvondiger zal zijn dan dat je nu al bent.


Neeeen, niet alleen de vorm van je hersenpan inhoud: je gedachtes uitende online !!



week 29, uh oh dat is over 2 weken...


Mijn lief...., ik heb je lief.



XXX


Hans

Anoniem zei

Hee lief ventje,

Handig zo’n blog. Zo kan je je support troepen makkelijk op de hoogte houden.

Ook voor mij is de gedachte nog vreemd. De plaatjes zijn wel "eng echt" maar dan nog herken ik jou niet gelijk op een MRI....Als ik dan je naam erbij zie staan is het wel even slikken. Hoe erg je schrikt als je weet dat het je eigen hoofd is kan ik me alleen maar proberen voor te stellen. Het is inderdaad ongeveer mandarijntjesformaat zoals je vertelde. Ik ben benieuwd naar de post-op plaatjes.

Wat de support troepen betreft, count me in! Maar dat wist je al. We gaan er met z’n allen tegenaan.

Dikke knuffel, Taco.

P.S. Hoewel ik niet zo in Voodoo geloof krijg ik toch opeens de behoefte om spelden in een mandarijntje te gaan steken!

Anoniem zei

Taco, mag ik meeprikken? Ik ken het gevoel helemaal !!

Inge

Davy zei

Zeg, hoor eens Inge en Taco... ik ben altijd gek geweest op citrusvruchten en gruw van dat onschuldige-mandarijnenleed! Of is dit misschien hun wraak? Hoe dan ook, ik eet tegenwoordig vaker een appel, lol!

Anoniem zei

Sjaak to the rescue again? ;)

Heel veel sterkte toegewenst komende tijd, maar met de steun van al die lieve mensjes hier (en Charley) komt dat vast wel goed!
Ik denk aan je en tot gauw!

Groetjes,
neefje Sjek

P.S. deze blog is wel een héle goedkope poging van de gebroeders Schijtlijster om in de spotlight te komen zeg...

Anoniem zei

Hi Davy,

Ik kan het nog steeds niet goed bevatten dat dit uitgerekend jou moet overkomen.

Je weet dat ik me niet goed kan uiten, je hebt bepaalde dingen eruit moeten trekken! Maar net zo als jij er voor mij was toen ik iemand nodig had om mee te praten, zo wil ik er voor jou zijn.
Onthoud daarom dat wat er ook gebeurt, als je me nodig hebt hoef je maar 1 belletje te geven en ik kom eraan.

Veel liefs en kusjes Hennie

PS. laat even weten op welke dag je opgenomen word?

Anoniem zei

@ Sjekkie,
*de lieve mensjes hier en Charley...*
ik was ook al hier hoor ;-)

Zonder gekheid: Sjekkie en ik gaan proberen je alle steun te geven die je verdient, gekke Pinhead!

Anoniem zei

Hoi Dave,

Ging de Oranjeverf er niet meer uit dat je de cavia's zwart hebt geverfd? ;-)
Maareh, ik denk aan je,blijf met huid en haar je blog volgen,ben nog in discussie met mezelf of ik een hoofddoekkie bij jou leuk zou vinden. Toch maar niks erop dan? Greetz, knuf van Karin

Anoniem zei

Hij heeft nog lange spijkers en een hamer liggen, dus vragen we de docs wel gelijk of ze hem onturnen in Pinhead, toch? ;)

Anoniem zei

Hey Davy/Peefie,

Ik ken je niet in reallife, maar al wel een tijd via het wereldwijde web.

Ik schrok best wel toen ik het hoorde. Hoewel het mijn verjaardag was kon ik het toch niet uit mijn hoofd zetten.

Gelukkig kunnen ze er wat aan doen en hopelijk kom je er weer bovenop. Je verdient nog vele mooie jaren!

Hou de moed erin en blijf vertrouwen op een goede afloop!

Anoniem zei

Ha Davy,
Nog steeds denk ik het kan niet maar zo zie je maar weer alle goede krijgen wat.
Ik heb er eigenlijk geen woorden voor, tis zo raar allemaal.
In gedachte ben ik bij je en zal zeker de dag van operatie een gebedje voor je doen.
Knuffel, Quirine

Anoniem zei

Lieve Davy,

Ik hoorde van Hennie wat je is overkomen ,ik vond het dan ook nodig om je even te laten weten dat ook ik met je meeleef, ik ken je dan wel nog niet zo lang, maar onze gesprekken waren goed.
Ik wil je dan ook laten weten, dat als je me nodig hebt, al is het maar voor een luisterend oor je me altijd kunt bereiken en als je het fijn vind kan ik je opzoeken in het ziekenhuis, verder zal ik voor je duimen!!

Take care!!

P.S. via Hennie kun je aan mijn nummer komen.

Veel Liefs, Petra (de buuf van Hennie)