Wat gaat er door een mensch hene, wanneer hij te horen heeft gekregen dat hij een kwaadaardig gezwel in de hersenen heeft? Nou... best veul.


Welkom bij mijn online dagboek: over-leven met een anaplastisch astrocytoom. ZOLANG IK BLOG, BEN IK ER TENMINSTE NOG!

16 juli 2006

Bijna......

Bijna is het dan zover. Het wordt tijd dat 't gaat gebeuren. Maar het kuttuh is dat het dan pas echt begint. Nu is het niet meer dan een telefoontje, een gesprekje, wat foto's erbij, en wachtuh. Je bent niet beroerder dan anders. De zomer is toch al niet je meest prettige periode, vooral niet als het heet weer is. Ben je extra moe, en da's nu niets anders eigenlijk.

Het leven gaat door, net alsof er niets aan de hand is. Ik ga naar m'n werk, kom 's avonds thuis, we eten, kijken TV, praten wat, we slapen us wat en doen ons dingetje. Ziek? Ja, ME, maar meer niet hoor. Uh......

Shit, da's waar, Phil is er nog. Kut, gvd. Ik weet dat er een tumor in je kop zit Peef en toch wil ik er niet aan, net als jij niet. En we moeten er aan gaan geloven kerel. Donderdag is het zover. Breng ik je weg en laat je alleen in de fabriek, wat we ziekenhuis noemen. En dan nog 1 nachtje slapen en dan ben je aan de beurt. Halen ze eindelijk dat rotding weg uit je hoofd.

Dan begint het pas en als je je ogen opendoet, dan zul je waarschijnlijk wel denken "Shit, had ik het maar niet laten doen. Het ging best lekker en nu ben ik zo beroerd als een hond". Maar het moet wel, anders ga je sowieso dood, en dat moet voorlopig nog niet hoor!

En dan 5 dagen wachten op nieuws. Slecht nieuws, minder slecht nieuws, goed nieuws, minder goed nieuws. Spannend en ik duim aan alle kanten dat het goed nieuws zal worden Peef!

Toen we elkaar net kenden heb ik een keer een gedichtje voor je geschreven. Weet je nog wel hé. Onthoud dat gedichtje en denk er aan. Het is nog steeds van toepassing kerel.
Phil, onthou dit goed: Twee kanjers uit Wijk zijn klaar voor het gevecht. Jij hebt je best nu gedaan, maar straks ben je er uit. En dan krijg je de kans niet meer, want we gaan je bevechten en we gaan winnen!

Meisjes, jongens, mannen, vrouwen: Als Davy in het ziekenhuis ligt, denk dan niet alleen aan hem, maar pak de auto, bus, trein, fiets, of wat dan ook en neem de moeite om ff langs te gaan. Een knipoog in het echt doet wonderen.

Davy, kerel, ik hou van je en we gaan er saampies tegenaan!!!
Saapie

EDIT PEEF 10:17 Sjaak, ik ben er helemaal stil van. Maar log de volgende keer eens onder je eigen naam in, lolol. Ik wil hier alleen nog even de inzichten van het weekend posten:
"Ik ben bereid de nee's te verkennen die onder mijn ja's schuilgaan."
"Hoe meer verantwoordelijkheid ik neem voor mijzelf en mijn leven, hoe meer vrijheid ik ervaar."
Aan de lezers van dit blog de taak om er op te reageren. Ik ga vanmiddag lekker naar Oudewater, naar de housewarming BBQ van Ad en Annemarie.

6 opmerkingen:

Anoniem zei

Zeg lieve Sjaak daar heb ik niets meer aan toe te voegen behalve een hele dikke X en we duimen ons allemaal verloren hier!

Anoniem zei

FF slikken dat wel, maar ben zo blij dat je zo dicht bij Davy bent. Mooie woorden. Ik duim me suf en zal kaarsjes gaan branden.

Liefs Nicolien

Anoniem zei

Tot over de landsgrenzen wordt er voor je geduimd. "Ich drück mir den Daumen". Fysiek nu even in het buitenland, in gedachten ben ik veel dichter bij je. Liefs en tot snel.

Mooie woorden Sjaak, jij ook sterkte!

Anoniem zei

Haai Davy, vanuit Duiven wil ik deze uitspraak van Dag Hammarskjold op je loslaten: De langste reis is de reis naar het innerlijk.

Met Nicolien had ik het vandaag over ziek/gehandicapt zijn,hoe dat je kijk op je leven veranderd.
Daarom mijn kijk op het leven: Leef in het NU. Kus, Karin

Anoniem zei

Dave, je kwam toch uit het Zeeuwse?

Dan is "Luctor et Emergo" ook hopelijk hier van toepassing!

Ik ben helemaal stil van het stuk van Sjaak. Om dit van zo dicht mee te maken is geen gemakkelijke opgave en ik ben blij dat hij er voor je wil zijn, Davy.

Ik ga ook zeker zijn advies opvolgen. Samen met die gekke Surinoor zal ik je gauw in het ziekenhuis een vette knipoog komen bezorgen. ;-)

Anoniem zei

denk veel aan je Nice in Poolse kerk kaasje opgestoken
liefs,
Toos