Wat gaat er door een mensch hene, wanneer hij te horen heeft gekregen dat hij een kwaadaardig gezwel in de hersenen heeft? Nou... best veul.


Welkom bij mijn online dagboek: over-leven met een anaplastisch astrocytoom. ZOLANG IK BLOG, BEN IK ER TENMINSTE NOG!

18 juli 2006

Anywhere is walking distance, if you've got the time.

Als mijn broer de Nijmeegse Vierdaagse kan lopen (hij start vandaag voor zijn eerste keer!), dan kan ik wel een weekje in hotel UMCU liggen. Wel jammer dat ik er niet bij kan zijn wanneer hij de finish bereikt (ik ga er dus al vanuit dat de opname en operatie doorgaan zoals gepland). Alle deelnemers veel succes en sterkte!!
Ik blijf maar zoveel mogelijk binnen de komende dagen, dan kan ik alvast wennen :-) Ik kan ook alvast zelf een gat in mijn hoofd slaan maar da's dan weer ietwat te overijverig. Gisteren nog wat landelijke foto's gemaakt waaronder bovenstaande, maar de komende dagen wordt het toch echt te tropisch om lekker te zijn.

Verder ben ik heel erg gelaten: ik ben me er wel degelijk van bewust dat de operatie een noodzakelijk kwaad is, en ik vind het bijzonder dat ze überhaupt zoiets kúnnen! Ik zal de artsen en verpleegkundigen voor de zekerheid maar vragen of ze een beetje lief willen zijn voor mijn hersentjes. Zouden zij last hebben van de hitte?

"Je kunt wachten tot je perfect bent, maar je kunt ook nu al van jezelf houden!"


EDIT 16:00 3...2...1... AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAARGH!!!!! De operatie is uitgesteld naar 3 augustus. Ik krijg hier zó vreselijk de schijt van! Telkens leef je ergens naartoe, en dan gaat het weer niet door. Nu moest een patiënt op de afdeling dringend geopereerd worden bla bla bla. Sjaak zijn ma heeft dat ook al zooo vaak meegemaakt, maar ik vind het een regelrechte marteling. Enig lichtpuntje is dat dr. Gosselaar dan de chirurg zal zijn, en ik duim maar dat het dan ook minder warm is buiten. ALS het dan maar wél doorgaat!!! GRRRRRRRRRRRRR, kunnen ze me meteen helpen aan mijn hartverzakking...

Kijk ook hier eens: regio Utrecht zit klinisch best vaak boven de Treeknorm van zeven weken. Het kan altijd slechter... maar ook beter... Jammer dat de gegevens maar gaan tot en met januari 2005. Als ik 3 augustus wordt geopereerd, dan zit ik nog onder de gehanteerde grens van 7 weken.

11 opmerkingen:

Anoniem zei

XXXXXXXXXXXXXXXXXX

Hennie

Anoniem zei

tjeetje wat is dat KUT zeg!
sorry maar ik kan me je frustraties helemaal voorstellen. Je staat nu eenmaal voor die operatie en je wilt er zo snel mogelijk vanaf zijn zodat je weer verder kunt...klote klote klote...

Davy ik hoop dat je een beetje afleiding kunt vinden maar steeds deze tegenvallers zijn helemaal niet fijn!!

Peef....lieve neef....dikke kus Chantal

Anoniem zei

Grrrrrrrrrr Dat zuigt big time, Davy! :-(

Net alsof jouw operatie niet belangrijk en spoedeisend is. :-S

Wat een verschrikkelijke eikels zeg. Je laadt je iedere keer op voor zo'n belangrijke gebeurtenis en als het dan iedere keer niet doorgaat, zorgt dat inderdaad voor grote frustaties. Dat heb je ze hopelijk ook laten weten?

Hang in there buddy!
Sjallie

Davy zei
Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.
Davy zei

Wat jij ook zegt Sjallie, wat jij zegt... Ach ja, te warm om me druk te maken... :-/

Davy zei

Het is echt gigaKUT, Chantal! Ik moet toch eens een gesprek aanvragen. Eerst zeggen ze dat die tumor er snel uitmoet, en als het gaat zoals nu gepland is, dan zijn we alweer 6 weken verder...pffffffffffffffffffft. Hoe kunnen ze dat nou doen, wanneer ze nog niet eens weten hoe snel dat gezwel groeit?! Moet ik dan écht heel veel klachten krijgen eerst?! Adem innnnn, adem uiiiiiiiiiiiiit, adem innnnnn, adem rustig uiiiiiiiiit.

Anoniem zei

Wat een kl*te zooi. Karin en ik hebben beide zoiets van: grrrrr wat gaan ze slecht met jou om. Dat wachten is gewoon slopend. En ja ik vind een goed gesprek nu erg belangrijk. Duidelijkheid is nu wat je nodig hebt.

Schat ik denk aan je en ben blij dat ik je morgen ff zie.

Dikke kus van Nicolien

Anoniem zei

Ik voel bijna een soort van plaatsvervangende schaamte voor de manier waarop het ziekenhuis met jou omgaat! Het is verdorie toch geen griepje?
Wie snapt dit nou nog?
Knuf, een kleffe,dankzij dit weer. Karin

Anoniem zei

Kheb je net aan de phone al gezegd hoe waaaaaaaaaaaaaaardeloos het is dat ze je zo laten wachten steeds, echt megashit. Ons "afleidende uitje" vrijdag mag je nu ook van je lijstje schrappen.... de vierdaagse is afgelast, dus Uti komt morgen weer naar huis. Jammer maar wel verstandig en zoals hij me net zei; mijn voetjes zijn er blij mee. Megagrote blaar op de bal van zijn voet opgelopen vandaag.

X

Schoon zussie:-)

Anoniem zei

Wat waardeloos dat je zo moet wachten wachten wachten wachten wachten wachten en nog eens wachten

veel liefs

Toos

Anoniem zei

Davy toch!
Weten de artsen dan niet wat er gezegd wordt over vis en bezoekers? En jij hebt nog wel een ongewenste bezoeker! Moest je maar eens een familielid zijn van zo'n arts dan zou die wel anders piepen. Zeg maar dat 3 augustus door moet gaan omdat er anders 2 halve Belgen komen, dan schrikken ze vast wel (!)
Veel liefs en houd vol (je zilt geen andere keus hebben).
Han en John