Wat gaat er door een mensch hene, wanneer hij te horen heeft gekregen dat hij een kwaadaardig gezwel in de hersenen heeft? Nou... best veul.


Welkom bij mijn online dagboek: over-leven met een anaplastisch astrocytoom. ZOLANG IK BLOG, BEN IK ER TENMINSTE NOG!

24 juli 2006

Kinderen die vragen...

Het is niet altijd even leuk om gelijk te krijgen. Mensen die mij (goed) kennen, weten dat ik al jaren zit te tobben met mijn gezondheid. Na jaren van reguliere onderzoeken, alternatieve therapieën inclusief dure supplementen en noem maar op, kwam 'men' niet veel verder dan conclusie ME/CVS. Oftewel: we weten het eigenlijk niet en je bent vast een hypochonder. Zo belandt een mens al snel in de psychiatrische hoek, zo ook ik. Maar hier is echt sprake van een kip en ei-constructie: ik kreeg acuut een angststoornis en later werd ik daar heel erg depressief van. Ik ben er zelf heel lang vanuit gegaan dat ik door jarenlange angst en stress mijn lijf dusdanig uitgeput heb, dat ik me vaak voel als een bejaarde. Maar nu gaat er heel wat meer in mijn hoofd om...

Ik zou zó graag willen weten hoe lang ik al een gezwel heb in het koppetje. Helaas zal ik daar nooit een antwoord op krijgen, hooguit een ruwe schatting. En ergens is het nog 'fijn' ook, om nu eens iets medisch objectiveerbaars te hebben. De huisarts die ooit eens tegen me zei dat ik 'nog niet toe ben aan het echte leven', wil ik de MRI pics onder de neus wrijven en zeggen: EN DIT DAN?! IK BEN NIET GEK! Nou ja, ik ben wel erg prettig gestoord hoor en soms wat minder prettig ook ;-) Maar waar ik me de laatste tijd mee bezighoud is dit: heeft Phil me veranderd en
hoe zal ik zijn zonder hem? Zal ik de wereld met herwonnen energie stralend tegemoet kunnen zien of zal ik wegkwijnen onder de last van een naderend sterven?

"Wie vraagt zal met het antwoord moeten leren leven."

Ik vraag al niks meer. Ik wil 'gewoon' LEVEN!

2 opmerkingen:

Anoniem zei

lieve davy,

met tranen in de ogen lees ik je stukje. ik GUN je zo dat gewoon lekker leven...ik kan me je verdriet, moedeloosheid, boosheid, frustratie helemaal voorstellen. Je hebt gelijk met je reactie van: zie je wel....dat ik gelijk had...

Ik hoop echt dat je een zo'n positief mogelijke uitslag gaat krijgen en dat je inderdaad je leven kunt voortzetten met herwonnen energie. JE VERDIENT HET!!!

dikke kus vanuit het zuiden.
Chantal

Anoniem zei

Misschien ben je inderdaad wel helemaal anders zonder Phil in je hoofd... en kennen we je niet terug na de operatie... Dan begin je aan hoofdstuk 2 in je leven, en ik hoop echt dat dat niet de laatste optie is die je beschrijft!! We zullen met zijn allen positieve energie de ruimte insturen, zodat jou hoofdstuk 2 (en 3 en 4 en 5 enz, enz,..)nog heeeeeeeeel lang zal zijn!

X ook voor Sjaak!

Nita.