Wat gaat er door een mensch hene, wanneer hij te horen heeft gekregen dat hij een kwaadaardig gezwel in de hersenen heeft? Nou... best veul.


Welkom bij mijn online dagboek: over-leven met een anaplastisch astrocytoom. ZOLANG IK BLOG, BEN IK ER TENMINSTE NOG!

25 juli 2006

Keuzes


"Steeds meer vervang ik 'of' in mijn leven voor 'en'."


GRRRRRRR, deze tekst op de inzichtkaart van vandaag (nog steeds met dank aan schoon zussie en haar echtgenoot) maakt me chagrijnig. Bij mij is het andersom gegaan: vroeger wilde ik én dit én dat, maar tegenwoordig moet ik kiezen. Zeker voor wat energie betreft: zal ik vandaag dit doen of dat? Vijftien jaar geleden deed ik alles (tegelijk). Maar goed, ik zal niet zeuren vandaag :-)

welke smaak?Mijn huisarts is op vakantie tot 21 augustus. Ik heb mijn zorgverzekeraar gemaild of ze wat kunnen doen wat betreft wachttijdbemiddeling, hoewel dat dus in principe eerst gaat via de huisdoc. Zeven weken is een normale poos om te wachten wat betreft klinische opname (aldus site van zorgverzekeraar), maar ik ben niet zomaar iemand natuurlijk :-). Een beetje dwang van hun kant richting ziekenhuis kan nooit kwaad. 3 Augustus aanstaande is het zes weken sinds het gesprek met de neurochirurgdoc en nog net acceptabel. Anders gaat Peefie heeeeel erg boos worden!

Wat zal ik vandaag doen? Weer naar het water of gewoon thuis lummelen? (boeiend leven) O ja, wel ff hooi halen voor de caviae.

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Oeps... niet chagerijnig worden hoor das helemaal de bedoeling niet... gelukkig krijg ik deze kaart niet vaak, tis echt zo'n misbaksel, vandaag was het jou beurt ;-)

Mijn tekst voor vandaag is: ik ben ik en jij bent jij. Lekker makkelijk... zo kan je je namelijk overal uitlullen... ja zo ben ik nu eenmaal..., niet iedereen is hetzelfde... Kword altijd erg opstandig van deze kaart. Net of je geen rekening met elkaar(s gevoelens) hoeft te houden...
MAAR je kan het ook heel positief bekijken ...gelukkig dat iedereen anders is en ook dat we respect voor elkaar(s anders zijn) moeten hebben.

Ha ha kben wat zwaar op de hand vandaag geloof ik...

Hou vol jongens!

Anoniem zei

Ha die Davy,

Ik lees je verhalen over het frustrerende gewacht op en uitstel van de grote operatie. En dan de knagende onzekerheid wat het uiteindelijk zal opleverenoperatie uiteindelijk zal opleveren en in hoeverre het dingen zal veranderen... Er gaat heel wat door een mens heen op zulke momenten en ik leef met je mee, laten we allemaal het beste er van hopen. Ik mag je al lang heel graag, en graag nog heel lang.

Anoniem zei

P.S. mijn schrijffouten wijt ik maar aan het knullige toetsenbord in het internetcafe alhier..

Anoniem zei

Nog niet eens zo gek dat je "moet"kiezen,dan maak je hopelijk ook een weloverwogen en gelukkige keus. Echt Davy, een mens kan maar 1 ding tegelijk doen,alhoewel ik soms 5 dingen tegelijk (half) aan het doen ben.....,geloof me,dat geeft weinig rust en voldoening! ;-)
Dus kies bewust en geniet uitbundig! Greetz, Karin (inmiddels weer in Oud Beijerland)