Wat gaat er door een mensch hene, wanneer hij te horen heeft gekregen dat hij een kwaadaardig gezwel in de hersenen heeft? Nou... best veul.


Welkom bij mijn online dagboek: over-leven met een anaplastisch astrocytoom. ZOLANG IK BLOG, BEN IK ER TENMINSTE NOG!

12 juli 2006

Suspense

Gisteren had ik 'm totaal zitten door het gewacht. Ik heb helemaal toegeleefd naar deze week en nu moet ik WAARSCHIJNLIJK volgende week naar het AZU. Straks durf ik écht niet meer hoor... Maar ik denk dan maar aan de woorden van de neurochirurg:
  • Ik: 'Wat als ik mijn kont tegen de krib gooi en niks laat doen?'
  • Dr. Gosselaar: 'Dan ga je dood, vroeg of laat.'
Hmmm, klare taal, daar hou ik van! Nu ga ik toch wel dood vroeger of later (wie niet) maar dat was erg duidelijk. Mijn broer zei dat hij niet zo bang zou zijn voor de operatie, maar wel voor de uitslag van tumoronderzoek. Daar hangt inderdaad enorm veel van af. En ik was gisteren zo nieuwsgierig naar het percentage dat overlijdt op de operatietafel bij craniotomie, dat ik het maar heb geGoogled: gemiddeld ca. 7 % (was wel in de VS en hoe meer van dat soort operaties ze uitvoeren, hoe lager het getal mortaliteit). Ik kan overal mee leven: met de operatie, met de klachten, met de effecten van operatie, maar kennelijk niet met de tumor. Dan maar zo snel mogelijk eruit, hoewel ik mezelf nu al zie liggen op de OK *schrik*.

Wie raadt mee? Op welke dag word ik geholpen? Morgen weet ik dat hopelijk/waarschijnlijk. Krijgt de radioloog(^) gelijk en is het een anaplastisch astrocytoom? STAY TUNED! :-)

^ "Solitaire tumor temporoparietaal rechts met perifere cysteuze / necrotische partijen en perifocaal oedeem. Beeld best passend bij een primaire hersentumor zoals een anaplastisch astrocytoom."
C. Lange (*1671) 9-6-2006, 11:26:00

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Lief beertje,
Alles wat ik zeg en schrijf dekt niet de kading van wat ik voel.
cijfers en letters zijn koude dingen. Weet dat er heel veel mensen je giga veel warmte zenden.

Rob

Anoniem zei

Hoipipeloi,

Kwil ff een nieuwe dimensie toevoegen aan je blog........ :-)
Wij trekken elke dag een "inzichtkaart" en de uitleg op het doosje zal ik hier ff opnoteren ;-)

*Het gebruik van inzichtkaarten en het effect dat ze op je kunnen hebben, berust op het principe dat er geen toeval bestaat. Trek je een inzichtkaart dan zal deze, volgens de wet van synchroniciteit, op dat moment voor jou in jouw bewustwordingsproces van belang zijn. Zo kunnen de kaarten je misschien wijzen op een kwaliteit van jezelf waar je nog sterker kontakt mee zou kunnen maken. Ook is het mogelijk dat je de kaarten als confronterend ervaart door de manier waarop zij een dieper, spiritueel perspectief bieden op de uitdagingen in jouw leven.*

Klinkt misschien wat zweverig, toch heeft het wel wat!
Je gaat er in ieder geval even over nadenken (tenminste zo ervaren wij het.... zelfs mijn nuchtere ega!!) en de meeste mensen vinden het leuk om te doen. Ff een voorbeeld,
die van mij voor vandaag is:
Ik hou van mijn lichaam.
Die van mijn hubbie :-):
De basis van mijn leven is de omgang met mijzelf.

Jou kaart voor vandaag is:
Ik leef in een genadig universum. Alles wat mij overkomt is bedoeld om mij dichter bij mezelf te brengen.

Als je het niks vindt, laat maar weten, anders zullen wij elke dag een kaart voor je trekken en hier neerpennen.

Groetjes!

Anoniem zei

Ik ga voor dinsdag....

X

Davy zei

Dat is juist hartstikke leuk Anita! Dan zal ik de tekst op de kaart aanvullen met mijn gedachten erover :-)