Wat gaat er door een mensch hene, wanneer hij te horen heeft gekregen dat hij een kwaadaardig gezwel in de hersenen heeft? Nou... best veul.


Welkom bij mijn online dagboek: over-leven met een anaplastisch astrocytoom. ZOLANG IK BLOG, BEN IK ER TENMINSTE NOG!

09 september 2007

Ziek en dag

9 september: Nationale Ziekendag.
'Een dag om ouderen, zieken en gehandicapten extra in het zonnetje te zetten en ze te laten weten dat we hen niet vergeten!' aldus de Zonnebloem.

Sjahaaaaaaak,
waar is mijn kadootje?!

Voor mij hoeft zo'n dag niet, maar goed. Leven en laten leven. Is wel erg triest als je zo'n dag nodig hebt uit angst te worden vergeten. Het is erg triest om eenzaam en alleen te sterven zum Beispiel...

Deze dag zal volgens planning rustig verlopen met een tripje naar schoonmama. We kunnen wel haar stoel versieren, ballonnen opblazen en slingers ophangen natuurlijk!! Weet niet of zij dat zal waarderen. Jawel, ik weet wel zeker van niet!

"Nationale Ziekendag
Iedereen er bij!
Gelijke kansen voor iedereen. Daar wil Europa in 2007 werk van maken!
Ziekenzorg CM schaart zich achter deze uitdaging. Ook wij willen een krachtig signaal geven tegen discriminatie en voor gelijke kansen voor chronisch zieke en zorgbehoevende personen. Dit doen we door op de Nationale Ziekendag de moeilijkheden van chronisch zieke mensen in dit verband onder ieders aandacht te brengen."

Kijk, dat klinkt al een stuk actiever en positiever!

Ik hou niet zo van dat geschaar onder een noemer en gegeneraliseer. De ene zieke is de andere niet!


edit 10u15 Mijn man is geen kwaaie hoor want ik heb in het Geldmuseum al een kadoke gekrijgt, alvast voor mijn verjaardag:

Een leuk horloge gemaakt van een zilveren rijksdaalder van 1966.

6 opmerkingen:

Anoniem zei

Hé, dat is fraai, ook hier in geen velden of wegen een kado... Vind dat je gelijk hebt, voor mij hoeft zo'n dag ook niet echt, tenzij de ziekenhuizen op die dag eens alles uit de kast gaan trekken en ons beter maakt. Dat vind ik wel een geweldig plan! Dus ga je mee? halen we ons kado daar op!
Knuf, Iris.

ps Het is even de ziekenboeg hier, maar de koffie is lekker warm hoor! Hoop dat als hier de bacteriën gekickt zijn, dat je eens een bakkie kan komen doen!

Davy zei

Ik kom heel graag een bakkie doen bij jullie! Roep maar wanneer het uitkomt.

En ja, we hebben récht op genezing vandaag ;-)

Anoniem zei

Ach stakkers! ;-)

1966 is trouwens een erg goed jaar! :)

Anoniem zei

da's nog eens een echt hollands klokkie..leuk hoor!

Anoniem zei

Ik mis ook de slingers. Al heb ik een gele roos van de zonnebloem gehad (het gaat om het gebaar). Mij zegt het ook niet. Ik wist het niets eens;). Tot de zonnebloem....

Groeten Nicolien

Anoniem zei

Waauw, die is mooi!
En een goeie zaak, die dag!!!

xXx