Wat gaat er door een mensch hene, wanneer hij te horen heeft gekregen dat hij een kwaadaardig gezwel in de hersenen heeft? Nou... best veul.


Welkom bij mijn online dagboek: over-leven met een anaplastisch astrocytoom. ZOLANG IK BLOG, BEN IK ER TENMINSTE NOG!

24 september 2007

Piaf

Ik heb net 'La Môme' gezien, een indrukwekkende en ontroerende film over het bewogen leven van Edith Giovanna Gassion, beter bekend onder haar artiestennaam Edith Piaf. De Mus is gestorven in 1963 op 47-jarige leeftijd. Jean Cocteau, haar grote vriend, werd binnen enkele uren na het horen van dit nieuws door een hartaanval getroffen en stierf ook. Naar verluidt zou hij hebben gezegd : "Ik ben ongeneeslijk ziek, dat is erg; Piaf is dood, dat is erger".
non, rien de rien
non, je ne regrette rien
ni le bien qu'on m'a fait
ni le mal.tout ça m'est bien égal
non, rien de rien. non, je ne regrette rien.
c'est payé balayé, oublié.
je me fous du passé.


avec mes souvenirs.
j'ai allumé le feu.
mes chagrins mes plaisirs.
je n'ai plus besoin d'eux.
balayés mes amours.
avec leurs trémolos.
balayés pour toujours.
je repars á zéro.

6 opmerkingen:

Anoniem zei

Jeetje... dat verhaal kende ik helemaal niet. Dat is pas samen gaan! Ik wist trouwens ook niet dat Piaf zo jong uit het leven is gestapt. Ik dacht eigenlijk dat ze veel ouder was geworden... En idd je kan maar beter nergens spijt van hebben.

Non,je ne regrette rien!

Anoniem zei

Net als Iris wist ik ook niet dat Piaf nog zo jong was!

Anoniem zei

mooi dat samen gaan..maar inderdaad dat ze nog zo jong was wist ik ook niet..

Anoniem zei

Tsja, ben nu net zo oud ... in sommige gevallen kan dat erg confronterend zijn.

Deze dame gaf wat ze kon geven, een behoorlijk vreselijke jeugd, the love of her life al eerder verongelukt... Ze zong zoals ze leefde en het beleefde. Ik heb een prachtige biografie van haar.

Dit soort mensen, die puur vanuit zichzelf en hun passie leven, dat zijn "helden", op hun eigen manier

xx

Anoniem zei

Ik ben in '93 trouwens op Pere-Lachaise geweest,maar kan me niet meer herinneren dat ik bij het graf heb gestaan. Het is daar zo groot en er liggen zoveel beroemdheden! Ik heb nog weleens gezegd dat ik bij het graf van Oscar Wilde heb gestaan,maar toen keken de meeste mensen me nogal glazig aan.....

Google-Girl zei

Een legende, dat is wat ze is...

xXx
Chanti