Wat gaat er door een mensch hene, wanneer hij te horen heeft gekregen dat hij een kwaadaardig gezwel in de hersenen heeft? Nou... best veul.


Welkom bij mijn online dagboek: over-leven met een anaplastisch astrocytoom. ZOLANG IK BLOG, BEN IK ER TENMINSTE NOG!

21 september 2007

Op

Gistermiddag was ik even helemaal op. Echt compleet leeg en doodop. Ben op bed gaan liggen en heb gerust en geslapen. Wilde alleen mijn ogen maar dicht doen, meer niet. Best een beetje eng ook. In ieder geval weet ik dat ik niet te hard van stapel moet lopen met mijn vrijwilligerswerk anders fluit mijn lijf me onverbiddelijk terug. Ik ben van plan om een keer per week mee te draaien met de BoodschappenPlusBus en de donderdag ochtend in het Gasthuis. Ik ben toch invaller ook bij activiteiten daar: zo help ik aankomende dinsdag mee met de bingo-middag. Al met al wel even genoeg; laat ik eerst daar maar genoegen mee nemen en een soort van evenwicht vinden. Ben ook maar een mens :-)

En vandaag een heerlijk lui baaldaggie! Heb ik echt even nodig.

edit 18u37 Al ietsje OPgeknapt, vooral door veel slapen. Dit weekend ook nog lekker rustig aan anders is het kleine voorraadje energie weer snel opperdepop. *insert battery here*

12 opmerkingen:

Anoniem zei

nou lieverd...

geniet jij maar heerlijk van je baaldaggie...tenminste niet teveel balen maar veel genieten...maak er maar een heerlijk luie dag van waarin je goed kunt bijtanken!

lieve groetjes vanuit klooster!

Anoniem zei

Baaldagen, betaaldagen, je hebt teveel gedaan dagen... helaas ze horen, denk ik, bij de rest van ons leven. 'Gewoon' bijtanken en er niet te veel bij stil staan. Waar is de tijd dat je je ziek moest melden op je werk met eoa iets onschuldigs waar je 's middags meestal al wel weer van opgeknapt was en dan kon gaan genieten van een 'vrije' middag..?

Maar vandaag een GLOEDNIEUWE dag!!! Ik hoop dat deze vele malen beter voor jou is! En tja... balans en verdelen van energie... inmiddels ken je me, ik zou voluit gaan en dan wel weer zien. Wat je kan pakken, heb je mooi maar weer binnen! Het kost wat, maar dan hebbie ook wat.

Even een toevoeging. (hehe ik blijf langdradig en uitgebreid, je doet het er maar mee ;-)). Ik had je graag een sms willen sturen op je verjaardag. Willen... mobiel en ik zijn heel even vrienden geweest in Peru maar waar mijn beste Peruaanse vriend nu uithangt, werkelijk geen idee... Daarbij een geheugen wat nog maar slechts één impuls tegelijk kan verwerken en die dan ook direct moet uitvoeren anders is ie verdwenen, is dan ook niet echt handig. Geheugen is wel even pietsie beter geweest hoor. Dus ik heb het idee dat de chemo wel wat doet. Die drains heb ik niet voorgesteld, veel te eng. Niet slim en ingegeven door de slechtste raadgever; angst. Als de druk blijft toenemen zal ik stoer zijn, I promiss, en de artsen wijzen op hun mogelijkheden. Tot dan houd ik mijn kiezen op elkaar en zullen ze zelf met die mogelijkheid moeten komen. Ik accepteer inmiddels weer behandelingen en ben bereid door de zuurste appels (al mag daar wat mij betreft grapefruits of citroenen staan) heen.

Maar ok ik had het over een sms. Je moest het doen met mijn berichtje hier. Vind ik voor jou echt te schraal hoor en je krijgt dat echt niet uit mijn hoofd geluld, zelfs niet met jouw Brugman vaardigheden.

GOEIE DAG GOEIE DAG GOEIE DAG!!!! (bietje brabants) en een hele dikke KNUFFFF (delen met Sjaak!!!), Iris.

Anoniem zei

Neem het er lekker van Davy!

xje

Davy zei

Karin, je reactie lijkt extra kort nu, lol. Komt door onze AliasIris ;-) Maar ja, ze is dan ook een bietje Brabants, net als je vrouw en ik :-)

Anoniem zei

Hey Davy

De balans vinden is en blijft moeilijk als je ziek bent of een beperking hebt. Ik ken het eigenlijk ook wel.
Teveel willen, ook herkenbaar. En nu vooral an jezelf denken, lekker er van nemen en uitrusten.

Dikke knuffel Nicolien

Anoniem zei

Ja lieve Iris gaat gewoon verder met loggen op jouw log ;-)
Had bijna de neiging om op haar log ehm reactie te gaan reageren! Haha!

Anoniem zei

Niet te veel hooi op je vorkje, anders verlies je de helft toch maar, andere helft lekker luieren.

Ada

Google-Girl zei

Goed zo... kalmpjes aan, dan breekt het lijntje niet hé ;-)

xXx
Chanti

Anoniem zei

WHAHAHAHAHA,
KLOPT!!!! Enne... op vele andere logs Karin. Je wilt niet weten welke lappen er soms uitrollen. Ook wel hier en daar goedmaken hoor, heb dagen dat ik nergens wat zeg. En dat is dan best lullig als je ziet hoe men zich bij mij uitslooft. Niet in de laatste plaats je broertje (KUSSSS). Plus excuus brabo is genoeg toch? ;-).
Maar wees welkom hoor, no problemo. Moeders print alles uit dus tijd om te lezen zat.
Duim voor een lekker weekendje voor jullie en ons!
KNUF, Iris.

Anoniem zei

Boetie,

Easy does it! :-) Hebben we wel allebei wat van, teveel willen doen. Vooral de leuke dingen.

Ik wens Sjaak en jou een fijn rustig warm gezellig weekend.

Kussen van hier xx

Anoniem zei

Ha broer?

Kuch,Iris,ik zou 'm dolgraag als broertje willen,(neem aan dat je hem als mijn broer ziet?)maar dat is niet het geval. Jammer hoor! ;-)

Anoniem zei

hoi weblog/mail etc maatje..
hier dan ook maar een 100% brabantse reactie(lees lang)
Ook ik ga je vertellen naar je lichaam te luisteren(met op de achtergrond de wetenschap dat zelf ook nooit te doen),maar vooral te genieten van elke dag.
hopelijk gaat het vandaag weer ietsjes beter!
sterkte deze "dubbele"dag..