Wat gaat er door een mensch hene, wanneer hij te horen heeft gekregen dat hij een kwaadaardig gezwel in de hersenen heeft? Nou... best veul.


Welkom bij mijn online dagboek: over-leven met een anaplastisch astrocytoom. ZOLANG IK BLOG, BEN IK ER TENMINSTE NOG!

23 september 2007

Herfst

De herfst begint vandaag op deze 266e dag van het jaar: nog 99 dagen in 2007 te gaan. De bladeren kunnen dan wel gaan vallen maar de herfst is samen met de lente mijn favoriete seizoen.



Weersverwachting komende 5 dagen: Wisselvallig en vrij koel. Middagtemperatuur tussen de 14 en 17 graden.

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Vreemd, dat boom en tak zoo stil staan
In het gouden licht vandaag,
Dat de bladertjes zoo stil gaan,
't Een na 't ander, naar omlaag.

Dat het zonlicht zoo voorzichtig
Door de ijlheid straalt van 't lof,
En het groene blad doorzichtig
En veel eed'ler maakt van stof,

Dat het windje in de twijgen
Zoo behoedzaam gaat te werk
En aleen wat blaadjes zijgen
Doet op 't pad en 't bloemenperk,

Zonder 't wazig diep te raken
Waar de groene schemer blauwt,
Of den goudglans schuw te maken
In het ijlbebladerd hout,

Of te roeren aan den vijver,
Waar zeer statiglijk en traag
Twee voorname zwanen drijven
Met hun spiegelbeeld omlaag,

En wat late najaarsrozen,
Als bewasemend amethyst,
Al den weemoed van hun broze
Schoonheid heffen in den mist.

Jacqueline E. van der Waals
uit: Laatste verzen 1923

Anoniem zei

Ehm,dichten kan ik niet zo goed als hierboven,maar de herfst......tsja,wie dol is op (kruis) spinnen kan in mijn tuin zijn of haar lol op! ;-)
Wel een mooi gezicht die webben in mist of regen.

Fijne warme herfstdag!

Anoniem zei

heerlijk herfst..koele regen,gure wind,gezelligheid in huis,dennenappels,kastanjes..de geur van het bos...zou het zijn omdat ik een herfst kind ben?