Wat gaat er door een mensch hene, wanneer hij te horen heeft gekregen dat hij een kwaadaardig gezwel in de hersenen heeft? Nou... best veul.


Welkom bij mijn online dagboek: over-leven met een anaplastisch astrocytoom. ZOLANG IK BLOG, BEN IK ER TENMINSTE NOG!

12 mei 2007

De pannetjes worden nat

Het regent buiten, eigenlijk helemaal geen lekker weer, maar toch ook weer heel gezellig. Kun je heerlijk wegkruipen onder kleed op de bank en wat TV kijken, Internetten of gewoon liggen. Luisteren naar de wind en de regen die klettert op de auto's.

Davy zei net "Ik heb helemaal geen zin vandaag". Waarom zou je zin moeten hebben? Is nergens voor nodig vind ik. Maak je er toch een luie, ik-doe-vandaag-niets-dag van! Van mij hoef je niets te doen, en de rest van de wereld doet er eigenlijk niet toe!

Gisteren begonnen aan de eerste dag van, hopelijk, de laatste chemo en die dag viel mee. Tenminste lichamelijk gezien dan. Geestelijk wordt het zwaarder. Is niet zo gek, want ondanks dat 'ie ziek is, gaat het gewoon goed. En dan weet je dat je weer aan de pillen moet, met de kans dat je er beroerd van wordt en word je er weer us op gewezen dat je echt wel ziek bent.

Zometeen op pad om wat te kopen voor m'n moeder. Weet nog niet wat, maar duik gewoon de Blokker en/of het Kruidvat in en dan zie ik wel wat leuks. Gaat helemaal lukken. Morgen viert ze gelijk ook haar verjaardag. Maandag is ze jarig en word ze 77 jaar.

Gisteren kwam ik thuis en een overbuurvrouw kwam ook net aanrijden met de auto. "Nog gefeliciteerd he", riep ze. We hebben ff staan praten en lachend vroeg ze "Hoe gaat het nu met je man?". Is nog wennen, maar is wel zo en bevalt nog prima! Ze had op de voordeur wat zien hangen en moest toch gaan kijken wat er op stond en toen zag ze dat we waren getrouwd. Helemaal leuk als mensen zo reageren! Beter dan de bekrompenheid die er bij veel mensen nog is en de schijnheiligheid die er is!

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Hoi Sjaak,

Alvast gefeliciteerd met je ma,je bent niet de enige die vandaag nog op pad gaat om wat te kopen,stond vanmorgen om 9 uur al in een rij van vrouwen die waarschijnlijk voor hun moeders allemaal iets van douchespul of parfum kochten!

Hier ook een "ik moet niks en ik doe ook niks dagje" (weekend)

Groetjes,Karin

Anoniem zei

Lekker niksen is prima, wij ook vandaag......... tot vanavond dan ;-) Dan barst het los lololol
We gaan lekker feesten en donderdag doen we het in Wijk nog ff dunnetjes over.

Groetjes en toitoi met de laatste kuur!

XXX

Schoon Zussie

Anoniem zei

En wat heb je uiteindelijk gekocht voor je moeder? Het was hier in het dorp ook overal druk. Ik weet niet of ze allemaal kadootjes kochten, maar het was drukker dan ooit.
En gefeliciteerd met je moeder. Ik wens jou en jouw familie morgen een leuke dag. En de groetjes aan je man (klinkt wel heel leuk).

Liefs Nicolien