Wat gaat er door een mensch hene, wanneer hij te horen heeft gekregen dat hij een kwaadaardig gezwel in de hersenen heeft? Nou... best veul.


Welkom bij mijn online dagboek: over-leven met een anaplastisch astrocytoom. ZOLANG IK BLOG, BEN IK ER TENMINSTE NOG!

10 november 2007

Fatigue

Ik ben iets te fanatiek geweest gisteren, althans daar wijt ik de extra vermoeidheid van vandaag aan. Ben wel naar een bijeenkomst van Cerebraal in Utrecht geweest met thema 'hersenletsel: vermoeidheid en revalidatie'. Bar weinig opgestoken maar wel fijn gebabbeld met mede hersenpineuten. Mark van Cerebraal wil me nog steeds in de ploeg hebben en dat vleit me, maar ik wil wat meer afstand en die heb ik ook met mijn vrijwilligerswerk (onder bejaarden in een gasthuis zijn sowieso redelijk veel mensen met NAH (niet aangeboren hersenletsel)). Als ik me in ga zetten voor Cerebraal ,wat ik eerst van plan was, dan ben je zowat de hele tijd bezig met hersenleed van anderen... en dat is weer zo confronterend...
Morgen lekker luieren!

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Voor een vermoeide Boetie een niet opstaand, hopelijk troostend Hans Andreus' gedicht.

Dank v je lieve kaartje, allebei, vandaag.

Kus van Sus xx






Liggen in de zon

Ik hoor het licht het zonlicht pizzicato
de warmte spreekt weer tegen mijn gezicht
ik lig weer dat gaat zo maar niet dat gaat zo
ik lig weer monomaan weer monodwaas van licht.

Ik lig languit lig in mijn huid te zingen
lig zacht te zingen antwoord op het licht
lig dwaas zo dwaas niet buiten mensen dingen
te zingen van het licht dat om en op mij ligt

Ik lig hier duidelijk zeer zuidelijk lig zonder
te weten hoe of wat ik lig alleen maar stil
ik weet alleen het licht van wonder boven wonder
er ik weet alleen maar alles wat ik weten wil.

Anoniem zei

Ja heel herkenbaar, om die reden ook gestopt met HMS-vereniging elke dag stonden er wel 10-15 berichten op de mail over HMS/EDS....... ik voelde me toen meer een ziekte dan gewoon Anita met nog iets ;-)

Je weet best dat er iets(UNDERSTATEMENT) met je aan de hand is, maar je bent ook gewoon een mens/persoon/Davy.

Dus ik zou zeggen, hou het maar gewoon een beetje bij die oudjes ;-), wel zo gezellig voor hen en volgens mij ook voor jou.

Overigens petje af hoor voor alle mensen die zich wel inzetten en zich hier prima bij voelen!

X

Bij de weg: Ik ga straks naar Guus Meeuwis :-)Leukleukleukerdeleuk

Anoniem zei

je hebt groot gelijk hoor Davy,goed is goed he..je bent zoveel meer dan wat je meegemaakt hebt..