Wat gaat er door een mensch hene, wanneer hij te horen heeft gekregen dat hij een kwaadaardig gezwel in de hersenen heeft? Nou... best veul.


Welkom bij mijn online dagboek: over-leven met een anaplastisch astrocytoom. ZOLANG IK BLOG, BEN IK ER TENMINSTE NOG!

31 augustus 2007

Yes......

Zo, de spanning is er weer af voorlopig! We zijn net terug uit het UMC, waar we de MRI scan hebben gehad en daarna hebben gepraat met de dokter. En de uitslag was GOED!!!!

Het gat was harstikke zwart en dat is goed, voorlopig lekker zwart laten zou ik zo zeggen he!

De eerste jaren blijft de controle om de 3 maanden omdat dat het meest veilig is. Komt het terug dan ben je er tenminste vroeg bij en is de schade waarschijnlijk beter aan te pakken. Doe je nu al overschakelen naar 6 maanden dan is het risico gewoon te groot. Na een jaar of 3 wil men nog wel eens voorzichtig gaan uitbreiden naar eens in de 4 maanden, maar voorlopig dus nog niet.

Opgelucht, blij en los van de spanning, zijn we daarna lekker wat gaan eten in het ziekenhuis en daarna op ons gemakkie naar huis.

Daar zit Porsje, die toch nog behoorlijk beroerd is. Ze heeft een slechte nacht gehad. Benauwd en zo en lag meest van tijd wat te kreunen en te zagen. Af en toe kwam ze tussen ons in en kroop tegen ons aan. Af en toe doet het haar goed als ze even buiten is. Doen we dan maar. Hopelijk werkt de antibiotica snel. Ze is nu wel lekker rustig en aanhankelijk, maar geef mij de oude Porsje maar hoor.

Vanavond gaan we lekker naar de film om het goede nieuws te vieren!

edit Peef 15u15:
En voor sommige mensen is het in 1x, NO, finito!
Dag Roef, de moordenaar is niet altijd kanker. Mijn schoonzus Brigitte is op dezelfde manier weggeglipt op 43 jarige leeftijd... :-(

10 opmerkingen:

Anoniem zei

Ha Davy,ja geef mij maar die zwarte (humor)gaten in je brein!
Dit willen we horen!
Geniet van de film! (welke? ik ben niet nieuwsgierig hoor)
Xje Karin

ps


En toch schokkend,Roef,ik kende hem (als niet tv kijker) niet zo goed,maar de manier waarop he,is zo schokkend. Ook voor je naasten.
En dan die voetballers deze week?
Sporten = gezond??????

Davy zei

We gaan naar "1408", Karin :-)

Anoniem zei

GEWELDIG NIEUWS FELI
Toos

Anoniem zei

Aha! Stephen King! Ik heb bijna al zijn boeken,dit is een film gebaseerd op een kort verhaal. Veel plezier!

Anoniem zei

HE NEEFJE...

SUPER NIEUWS!!! heb heel de dag aan je lopen denken en steeds gekeken of je al wat gepost had...
je kunt er weer drie maanden tegenaan!!!

kus en fijn weekend!

Chantal en de rest

Han en John van Nimwegen zei

Wat kan een zwart gat toch heerlijk zijn! Beslist niet opvullen!!!!!

Anoniem zei

heerlijk nog iemand met goed nieuws vandaag!! iK BEN DOL OP ZWARTE GATEN! geniet van jullie uitje en vooral van het goede nieuws...en natuurlijk beterschap voor poezenbeest

Anoniem zei

Hoi mannen,
He, heerlijk is jullie goede nieuws, proficiat!!
Laat het zwarte gat maar git, git, git zwart blijven.
Lieve groet Marjolijn.

Anoniem zei

Hoi Davy,

Dat zijn nog eens berichten!
Goed te horen!

Ricky

Google-Girl zei

Wat een goed MRI nieuws zeg!!!!!
HOUDEN ZO!! (en dan zeg ik altijd, 'sgoed,maar hoe doe je dat...??)

Erg hoor, voor de familie van Roef, zo jong en onverwacht... :-(