Wat gaat er door een mensch hene, wanneer hij te horen heeft gekregen dat hij een kwaadaardig gezwel in de hersenen heeft? Nou... best veul.


Welkom bij mijn online dagboek: over-leven met een anaplastisch astrocytoom. ZOLANG IK BLOG, BEN IK ER TENMINSTE NOG!

01 augustus 2007

Bijna een jaar geleden

Alweer augustus, alweer bijna een jaar geleden dat Davy onder het mes ging. De dag dat we samen naar het ziekenhuis gingen, we naar de kamer werden gebracht, de gebruikelijke verhaaltjes kregen te horen, en we afscheid moesten nemen, zal ik niet snel vergeten. Was zo dubbel. Eigenlijk voelde hij zich helemaal niet ziek, maar was het wel. En je wist ook dat je vanaf de dag van de operatie ziek 'gemaakt' zou worden.

Het wachten op nieuws vanuit het ziekenhuis, het zien van Davy in de uitslaapkamer, de pijn van de eerste dagen, de chemo en de bestraling die volgden. Het is allemaal zo snel gegaan. Achteraf is dat gemakkelijk zeggen, zoals gewoonlijk.

Een rare tijd hebben we achter de rug. Een bijzonder jaar is het geweest voor ons allebei. Niet alleen Davy was ziek, we waren het samen. Niet dat ik fysiek ook een tumor had, maar zo voelde het wel. De echte pijn heb ik gemist, de bestraling, pillen, reisjes naar het UMC, ik heb ze niet allemaal gehad, gedaan. Toch, in het koppie wel.

Hoorde anderen wel eens zeggen dat ze naar elkaar groeiden als 1 van de twee ziek werd. Kon je je niets bij voorstellen, je nam het alleen maar aan. Het is echt zo. Je wordt er samen sterker van.

In de tussentijd Davy z'n ma kwijtgeraakt, we zijn gaan samenwonen, Slimpie verloren, zijn getrouwd, kortom in het afgelopen jaar echt heel veel gebeurd.

Over een maand weer een MRI scan maken en hopen dat Davy weer schoon is! Alle tijd die we saampies krijgen is alleen maar meegenomen sinds vorig jaar en daar willen we allebei van genieten. Alleen en vooral ook samen. Dat lukt en dat gaat voorlopig ook lukken!

Peef, kerel, we maken het wel en voorlopig heeft iedereen nog lekker last van ons! :)

edit Peef 14u35

Ik ben een dagje en nacht bij Inge in Belgiƫ geweest en dat was errug leuk. BBQ gisteren van en met haar ouders. Leuk jullie nu eens irl gezien te hebben, Mon en Colleke!! En net dit mooie stukje van Sjaak gelezen...
Sjaak, ik hou van je!

7 opmerkingen:

Anoniem zei

Lieve derde broer,

wat een mooi stukje, hartenkreet, hartengemijmer, recht uit het hart.

Ja, heel veel gebeurd het laatste jaar. En dat zal niet veranderen. Het tempo waarin misschien. De opeenvolging.

Lekker kabbelen en sudderen nu even. Zeker voor toch al zo lang bij elkaar. Het valt zeker voor jou ook niet mee.

Dank voor alle steun die je Boetie gaf en geeft. De rust die hij (soms) bij je kan vinden. De schouder en het "nuchtere" hoofd.

Dank je wel dat je in zijn, in ons leven, bent gekomen en gebleven.

Houd van je.

Kus van Sus

Anoniem zei

Mooi geschreven Sjaak. Ik weet het ook allemaal heel goed. De spanning van zal alles goed gegaan zijn en de uitslag en de hele weg daarna. Ik begrijp maar al te goed hoe het is om als naaste familie (of partner) dit mee te maken. En ik wilde dit toch ff kwijt: Ik vind je echt een kanjer, zoals jij er voor Davy geweest bent. Je bent een schat.

Liefs Nicolien

Anoniem zei

wat een mooi/lief stukje..een heftig jaar geweest,fijn dat het jullie nog dichter heeft gebracht!

Anoniem zei

Prachtig Sjaak... ;-)
En blij dat je genoten hebt Davy!

xXx
CC

Anoniem zei

Ja, een erg bewogen jaar, dat mag je zeggen, maar gelukkig zijn er veel goede zorgen door jullie aan elkaar. Dat moet toch ook wel een beetje helpen, denk ik.
Groet Marjolijn.

Han en John van Nimwegen zei

"en hopen dat Davy weer schoon is" Hieraan wil ik toevoegen: en schoon blijft, want ook dat is niet onmogelijk! Weg met Philletje Smeerpoets!
Wij hebben ondervonden dat vechtlust niet kapot te krijgen is, dus dat geldt zeker voor de 2 kanjers die jullie zijn!!!

Anoniem zei

Fijn dat we jou eens "life" zagen. Het was net alsof ik jou al heel mijn leven ken. Raar! Nog eens bedankt voor je geschenk. We vonden het ontzettend lief van jou.
Knuffel van Monneke en Colleke