Wat gaat er door een mensch hene, wanneer hij te horen heeft gekregen dat hij een kwaadaardig gezwel in de hersenen heeft? Nou... best veul.


Welkom bij mijn online dagboek: over-leven met een anaplastisch astrocytoom. ZOLANG IK BLOG, BEN IK ER TENMINSTE NOG!

19 augustus 2007

Of toch wel?

Mijn beste heer van Waterschoot
Bent U nog niet dood?!
Ik dacht toch werkelijk dat het vlot zou gaan
En zag in gedachten de rouwadvertentie al staan.
Maar warempel, U loopt nog vrolijk rond
Weliswaar niet gezond, maar soms zelfs met een grote mond!
Vertel ons Uw geheim, Uw regime, Uw list
Want ik weet zeker dat de gehele mensheid ernaar gist.
Hoe is kanker te overwinnen?
Kunt U nu direct aan Uw verhaal beginnen!
Laat ons niet langer wachten
Verlicht ons met Uw gedachten.
"Euh..., gewoon door blijven ademen?"
GEWOON DOOR BLIJVEN ADEMEN, wat een genie!
Onze geleerden zaten veel te ver te zoeken, want zie:
Uw woorden zijn zalvend voor mijn ziel
Briljant in eenvoud, alsof alles op zijn plaats viel.
Ik schenk U al mijn goud en dochter die nu al van U houdt
"Euhh... nou bedankt hè! Maar ik moet nu écht gaan!"
En terwijl ik wegliep, viel de man dood neer
Want zijn hart was ook niet meer zo best, en door alle opwinding ging het al te zeer tekeer. Zo ziet een mensch maar weer...

8 opmerkingen:

Han en John van Nimwegen zei

En zo overleeft de Heer van Waterschoot ons allen!
Dit was Brandpunt, goedenavond.

Anoniem zei

hihi..heerlijk dit!!Hoe krijg je het verzonnen!

Anoniem zei

Neefje deefje...wat blijf je toch een rare kwiebus...zoals zovelen bij ons in de familie haha...

kus Chantal

Anoniem zei

hik

Davy zei

Wil je een glaasje water, Karin? :-)

Anoniem zei

De columnist zeeg ter aarde neer, niet in staat zoveel gezond boeren verstand inside info te verwerken. Noch tekstueel, nog introspectief...

Ach, dus zo gemakkelijk is het. Doorgaan, gewoon doorgaan ... met ademhalen :-)

Met dank aan drs. Van Waterschoot, bij deze!

Kus van Sus

PS Hee, nicht, hoezo, rare kwiebussen, qui vive'ers, rariteitenkabinetstukken? Oeps. Voel ik me nu aangesproken? :-)
Je nicht! :-)

Anoniem zei

HAha Marianne...ik had het niet over jou...saampjes met davy halen we er wel eens een paar onsamenhangende neven tussenuit...
haha...ik hoop niet dat je je aangesproken voelt...

ach ja ik heb ook mijn rariteiten ieder mens denk ik, hoop ik...

Anoniem zei

Meer een borrel Davy! Hik! :)

En dan krijg ik nog niet voor elkaar wat jij uit het toetsenbord hebt gehaald!

x Ka Rin