Wat gaat er door een mensch hene, wanneer hij te horen heeft gekregen dat hij een kwaadaardig gezwel in de hersenen heeft? Nou... best veul.


Welkom bij mijn online dagboek: over-leven met een anaplastisch astrocytoom. ZOLANG IK BLOG, BEN IK ER TENMINSTE NOG!

02 juni 2007

De bijeenkomst

Vandaag zijn we naar Maarn geweest, naar de 3 maandelijkse bijeenkomst van Cerebraal. 's Morgens een lezing gehad over de gevolgen van een hersenbeschadiging en hoe je er mee om kunt gaan, zowel degene die het heeft, als de partner. In de huiselijke sfeer in dit geval, oftwel hoe kun je er voor zorgen dat je samen zeer aanvaardbaar kunt leven, wel of niet met truukjes, handigheidjes en dat soort dingen.

's Middags gingen Davy in de praatgroep voor getroffenen en ik in de groep voor direct betrokkenen. Het viel mij wat tegen, omdat het toch teveel ging over de patient en niet over de betrokkene. En ik vond toch dat dat de bedoeling was. Beetje jammer, maar ondanks dat toch weer dingen opgestoken.

Al met al toch wel weer fijn om geweest te zijn en denk dat ik er de volgende keer bij ben. Geldt voor Davy ook wel. We misten wel Truus en Rene deze keer!

De rest van de dag houden we ons rustig en doen gewoon helemaal niets meer. Beetje eten, Internetten, TV kijken en ons zit- en ligvlees trainen :)

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Hoi Davy en Sjaak,
Eerst ontzettend gefeliciteerd met de uitslag van de MRI-scan.Heerlijk dat de behandelingen hun werk uitstekend gedaan hebben.
Nu hopen dat het héél lang zo blijft.
Fijn te horen dat jullie ons gemist hebben.Wij waren weer eens een weekje op vakantie.Volgende keer hopen we weer aanwezig te zijn.Jammer dat men in de betrokkenen-groep niet bij deze groep bleef.Kon de gespreksleider het niet sturen om toch bij de betrokkenen te blijven ?
Ik krijg half juni weer een scan.Helaas was het op de scan van maart een beetje aan het groeien.
Ik hoop dat het niet doorgegroeid is. Ik voel me prima, maar ik ben bang dat ze willen gaan bestralen als het door blijft groeien.Ik weet niet of ik daar JA tegen zeg.
Ik zal het fijn vinden om jullie privé te e-mailen, als jullie dat ook willen.
Hartelijke groeten en geniet van de voorlopige VRIJHEID !
Truus (cerebraal)

Davy zei

Hoi Truus, dankjewel voor je reactie. Mails zijn altijd welkom via peefie@gmail.com


Sjaak en ik duimen mee dat je tumor zich koest houdt!